Concordia si-a asumat misiunea de a fi un partener social responsabil in privinta relatiilor de munca si nu numai, prin promovarea de masuri care sa asigure echilibru intre adaptabilitatea in raport cu noile modele de afaceri si dezvoltarile tehnologice si siguranta angajatilor.
Pentru membrii Concordia, angajatori din 15 sectoare ale economiei nationale, pandemia a fost si ocazia sa demonstreze ca sanatatea si securitatea angajatilor este intotdeauna o prioritate. S-a adaugat si provocarea de a face in maniera rapida, acolo unde a fost posibil si nu era deja implementat, tranzitia la telemunca. Daca in unele dintre sectoare optiunile de telemunca au fost limitate (ex. HoReCa, transport feroviar si rutier), in majoritatea cazurilor au fost categorii de angajati care au putut lucra de acasa. Ca sa intelegem mai bine cum au decurs lucrurile am intrat intr-un dialog cu cativa dintre membrii nostri, angajatori importanti din automotive, retail, petrol si gaze, energie si utilitati, financiar-bancar.
- in 2020 procentul celor care au lucrat in telemunca in Romania a trecut de 20%;
- dupa un an de zile, majoritatea companiilor sustin ca vor oferi angajatilor posibilitatea de a lucra de la distanta, daca activitatea le-o permite, fie ca este vorba despre un sistem hibrid (aproximativ jumatate din timp in telemunca), fie de frecventa saptamanala (1-2 zile/saptamana);
- pentru jumatate dintre intervievati, productivitatea a ramas neschimbata, pentru o treime chiar a crescut putin si doar pentru cateva companii a crescut semnificativ. Doar in cazul a doi dintre respondenti, productivitatea muncii a scazut;
- activitatea angajatilor a fost sustinuta de majoritatea angajatorilor cu care am discutat prin achizitia de echipamente ITC si implementarea unor solutii de munca la distanta, dar si cu training pentru imbunatatirea competentelor digitale.
Pentru informatii suplimentare click aici!