RO EN
Coșul este gol

URALITA: Segmentul livrarilor de izolatii a ramas cel mai profitabil

Uralita (din Spania), producator multinational de materiale de constructie (sisteme de izolare, gips, tigle pentru acoperisuri si tevi), a inregistrat, in trimestrul al treilea al anului trecut, vinzari de 184 milioane de euro, in scadere cu 29% fata de aceeasi perioada din 2008. Declinul a fost cauzat, conform raportului financiar al companiei, de recesiunea pietei constructiilor si de devalorizarea monedelor est-europene in raport cu euro. Cea mai semnificativa diminuare din intervalul analizat a fost raportata in Spania (-39%), in timp ce afacerile de pe pietele externe au scazut cu 25%. In ceea ce priveste diviziile de produse din portofoliul Uralita, vinzarile de materiale pentru izolatii s-au diminuat cu 24%, insa segmentul a fost cel mai profitabil din cadrul grupului datorita faptului ca produsele sunt distribuite pe o arie geografica variata. Au existat, insa, diferente intre regiuni, astfel: pietele vest-europene au avut o performanta mai buna si, desi cu o usoara tendinta de scadere, nivelul afacerilor s-a mentinut datorita masurilor economice intreprinse de guvernele acestora pentru stimularea activitatii din constructii si a legislatiei care incurajeaza promovarea utilizarii unor materiale izolatoare performante. In ceea ce priveste statele din partea de est a continentului, acestea au fost mai grav afectate de criza financiara. Scaderi mai pronuntate (cuprinse intre -36% si -41%) au fost observate in cadrul diviziilor de produse livrate, cu precadere, in Peninsula Iberica: vinzarile de tigle pentru acoperisuri s-au diminuat din cauza dependentei de constructiile rezidentiale, in timp ce scaderea comenzilor pe piata de gips ar putea fi compensata de o usoara revenire a contractarii pe segmentele de tencuieli si tevi utilizate preponderent in sectorul de infrastructura.
Scaderi similare ale afacerilor din Romania
Concernul Uralita desfasoara activitati si pe piata autohtona a constructiilor, prin subsidiara Ursa Rominia, care a raportat in primele noua luni ale anului trecut o diminuare de 30% a afacerilor, in comparatie cu intervalul similar din 2008. "Pentru intregul an financiar ne asteptam la o scadere in aceeasi masura a veniturilor. In ceea ce priveste redresarea economiei din partea de est a Europei, usoara revenire a tarilor din Occident va avea o influenta pozitiva asupra zonei estice, care se va resimti abia in 2010. Cresterea economica nu va mai atinge, insa, recordurile anterioare crizei, dar cu siguranta vom obtine rezultate mai bune decit in 2008 si 2009. Cu exceptia unor programe de reducere a costurilor si a unei politici de colectare a datoriilor derulate pe parcursul lui 2009, nu ne-am schimbat cu nimic modul de desfasurare a activitatii in Rominia. Credem ca redresarea economiei autohtone va depinde foarte mult de masurile guvernamentale pentru cresterea numarului de lucrari noi si de reparatii din fonduri bugetare sau europene", a declarat Igor Krzan, director general al Ursa Rominia. Piata izolatiilor a cunoscut o evolutie optima in ultimii patru ani la nivel national, inainte ca recesiunea financiara sa-si faca resimtite efectele. Aceasta tendinta a fost stopata la sfirsitul lui 2008, pentru ca, in 2009, pe fondul scaderii rapide a volumului de investitii straine directe, al adincirii deficitului de lichiditati de pe piata si al cresterii ratei somajului, sa fie inregistrat un recul economic cu implicatii directe asupra sectorului constructiilor si izolatiilor. Informatii suplimentare, la www.uralita.com

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter