Volumul productiei de placi ceramice din Spania a inceput sa scada inca din anul 2008, cand a fost inregistrata o diminuare de 15,4% fata de 2007, pana la un volum de 494,7 milioane de mp. Indicele productiei corespunde unei valori totale a vanzarilor de 3,67 miliarde euro (in 2008), din care exporturile au insumat 2,21 miliarde euro. Cifrele, furnizate de Asociatia Producatorilor de Placi Ceramice din Spania (ASCER), evidentiaza faptul ca volumul productiei se situeaza sub nivelul celui din 2003 (583,4 milioane mp), insa, valoric, deficitul cererii a fost compensat de majorarea preturilor, avand in vedere ca, in 2003, vanzarile au fost de 3,31 miliarde euro. O pondere de 67,1% din exporturi se realizeaza in Europa (din care peste 50% in statele membre UE), 11,1% din vanzari ajung in Orientul Mijlociu, alte zone de distributie fiind America Centrala si de Sud (3,9%), Extremul Orient si Asia de Sud-Est (2,7%), Africa (7,8%) si Oceania (0,8%). Romania a importat, in 2008, placi ceramice din Spania in valoare de 74,2 milioane de euro, in scadere cu 4,5% fata de anul anterior, dupa ce, in 2007, tara noastra importase de pe piata iberica cu aproape 40% mai mult decat in 2006.
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.