Producatorul de tubulatura sanitara realizata din materiale compozite Uponor, cu sediul central in Helsinki - Finlanda, a comunicat datele financiare aferente lui 2009. Raportul oficial releva faptul ca vanzarile au totalizat 734 milioane de euro, in scadere cu 22,7% fata de anul anterior. In trimestrul al patrulea al anului trecut, cifra de afaceri a fost de 174,4 milioane de euro, cu 12,3% mai putin in raport cu intervalul similar din 2008, fapt ce confirma atenuarea trendului descrescator. Din punct de vedere structural, cele mai mari vanzari au fost inregistrate de divizia europeana de materiale pentru constructii (115 milioane de euro), urmata de departamentul solutiilor pentru infrastructura (32 milioane de euro) si cel de tubulatura din SUA (28,1 milioane de euro).
Pentru 2010 se estimeaza mentinerea livrarilor la nivelurile actuale, dar se va lua in considerare o sporire neta a profitabilitatii. Oficialii companiei observa ca, in conditiile scaderii puternice a activitatii in sectorul constructiilor pe toate pietele-cheie in care Uponor este prezenta, a determinat o diminuare a comenzilor pentru produsele promovate, concomitent cu o reducere a cererii in ceea ce priveste activitatea de service. In 2009, principalele obiective au fost reprezentate de gestionarea optima a costurilor, mentinerea fluxului de numerar la un nivel acceptabil si imbunatatirea eficientei activitatii de productie. In acelasi timp, a fost implementat un nou sistem de organizare la nivel european, orientat spre integrarea tuturor structurilor companiei si care a fost proiectat astfel incat sa creeze premisele unei dezvoltari durabile. In Romania, produsele Uponor sunt disponibile prin intermediul reprezentantei Uponor Romania, din Bucuresti. Informatii suplimentare, la www.uponor.com