RO EN
Coșul este gol

Romania are nevoie de 73 miliarde euro pentru modernizarea retelei de transport

Romania are nevoie de 73 miliarde euro pentru a finanta modernizarea intregii retele de transporturi. Nu doar celebrele autostrazi, ci intreg ecosistemul care tine de indeplinirea tintelor climatice europene. Cum facem asta si cand? Avem nevoie de un plan pana in 2030, iar Studiul privind Viitorul Transporturilor, realizat de Deloitte pentru Concordia, reprezinta chiar asta, o prima foaie de parcurs pentru a ne atinge tintele, in contextul tendintelor europene de decarbonare, al obiectivelor Planului National in domeniul Energiei si Schimbarilor Climatice si al obiectivelor pachetului Fit for 55.
16% din totalul emisiilor de gaze cu efect de sera din Romania sunt generate de sectorul transporturilor, al treilea cel mai mare contribuitor. Studiul privind Viitorul Transporturilor propune un plan de actiune cu politici si masuri care sa conduca la decarbonizarea transporturilor in Romania, asigurand in acelasi timp o tranzitie echitabila din punct de vedere economic si social.
Pentru prima data in Romania, la acest plan au contribuit si toate sectoarele economice cheie pentru tranzitia catre un transport curat, de la producatorii si distribuitorii de energie, la producatorii de vehicule, transportatorii rutieri, feroviari si navali. Propunerile sunt agreate cu producatorii si distribuitorii de energie, producatorii de masini, transportatorii rutieri si feroviari, care isi doresc ca impreuna sa creasca gradul de constientizare in randul autoritatilor publice, al factorilor decizionali, publicului larg si sectorului privat cu privire la diferenta dintre perspectivele actuale de reducere a gazelor cu efect de sera si tintele de decarbonizare care trebuie atinse pana in 2030.
Studiul Concordia are in vedere doua scenarii pentru sectorul transporturilor din Romania: unul bazat pe situatia actuala si pe politicile existente (”As-Is”) si unul cu masuri intensificate de reducere a gazelor cu efect de sera pentru atingerea tintelor stabilite pentru 2030 (18% surse de energie regenerabila in transport - RES-T).
Dan Sucu, presedintele Concordia, vorbeste intr-un editorial despre necesitatea unui astfel de plan: Avem un plan, avem un program de guvernare. Avem o agenda. Toate se spun si se abandoneaza apoi de indata ce cel care le-a propus ajunge la putere. E un lucru pe care noi, oamenii de afaceri nu il putem face. Daca anunt o oferta, trebuie sa o pot onora, pentru ca altfel nimeni nu se va mai intoarce in magazinele noastre, in statiile sau reprezentantele noastre. Dar e momentul sa incetam cu ritmul diferit si sa mergem impreuna pe acelasi drum.
Concordia aduce impreuna 14 industrii esentiale pentru economia romaneasca si firme cu peste 330.000 de angajati. Suntem aici pentru ca vrem si putem sa construim o societate mai buna, pentru oameni, pentru companii. Investim experienta si resursele pentru ca impreuna cu partenerii sociali sa cream o fundatie solida pentru o Romanie a viitorului. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter