Lucrarile de consolidare a planseului peste Dambovita si a Pasajului de la Unirii vor demara in anul 2025, a anuntat, sambata, primarul Sectorului 4, Daniel Baluta.
"Sunt convins ca in a doua jumatate a anului 2024 vom finaliza proiectul tehnic, vom avea toata documentatia necesara emiterii autorizatiei de construire, astfel incat in anul 2025 aceasta lucrare sa inceapa efectiv. Cu certitudine va fi o lucrare care va crea temporar un disconfort bucurestenilor, insa inclusiv acest eveniment este menit sa sublinieze importanta determinanta a implementarii acestor masuri de punere in siguranta a zonei Unirii, atat prin pasaj, cat si prin planseu. Toti oamenii trebuie sa vada care este nivelul de degradare a elementelor de infrastructura, toti oamenii trebuie sa constientizeze riscul la care suntem supusi noi, toti cei care trecem prin aceasta zona, si in acest pasaj trec circa 60.000 de masini pe zi, toti cei care folosesc magistrala M2 de metrou, toti cei care pietonal folosesc zona de deasupra pasajului", a declarat primarul, intr-o conferinta de presa.
El a precizat ca pana la sfarsitul anului se asteapta identificarea firmelor care sa implementeze cele prevazute in studiul de fezabilitate.
"Astazi este o zi extrem de importanta pentru noi toti, pentru bucuresteni. Suntem la un an distanta de cand Sectorul 4 a luat in administrare Pasajul Unirii. Un an de cand comunitatea noastra si-a asumat responsabilitatea unor reparatii capitale a acestor obiective de importanta strategica pentru noi toti. A fost un an in care am reusit sa facem studiul de fezabilitate, studiu insotit de toate expertizele, un an in care am colaborat foarte bine cu Metrorex, cu Apele Romane, cu toti cei care sunt in aceasta zona extrem de sensibila din punct de vedere al structurii. Am reusit sa ridicam in SICAP procedura de licitatie si speram ca, pana la sfarsitul anului, sa identificam societatile comerciale care vor implementa cele prevazute in studiul de fezabilitate. Pana la data de 6 iunie, companiile interesate de acest proiect isi vor putea depune ofertele", a mai spus edilul.
Acesta a precizat ca pentru lucrarile de la planseu a fost obtinuta finantare de la Guvern.
"Poate mai mult decat orice si este un factor care demonstreaza intocmai urgenta acestui proiect este finantarea obtinuta de la Guvernul Romaniei printr-o ordonanta de urgenta, pentru ca toate autoritatile statului au reactionat prompt la cele semnalate aici, la riscurile in care aceasta structura se gaseste, practic atat planseul cat si pasajul sunt incadrate in sfera criteriului 'nesatisfacator' si ca atare Guvernul Romaniei luna trecuta a asigurat linia de finantare pentru planseu si pentru pasaj", a afirmat Daniel Baluta.
Primarul a estimat ca lucrarile atat la planseul Unirii, cat si la tunelul auto vor dura intre doi si trei ani.
"Practic, inclusiv in preambulul ordonantei de urgenta, solutia tehnica de la care plecam este aceea de a reface atat in ceea ce priveste planseul cat si in ceea ce priveste tunelul auto. Cat va dura? Daca toate lucrurile sunt in regula, vom avea o lucrare care va dura intre 2 si 3 ani de zile. (...) Vom identifica solutiile optime pentru ca acest chin, pentru ca va fi un chin pentru noi toti, cei care stam in Bucuresti, sa fie cat mai usor de suportat. Nu trebuie sa ne temem de cuvinte, trebuie sa fim corecti cu oamenii si sa le spunem ca intr-adevar din 2025 urmeaza o perioada foarte grea", a explicat Baluta.
El a aratat ca la momentul inceperii lucrarilor se va stabili si modalitatea in care se vor inchide zonele circulatiei.
"Realist este imposibil sa inchidem toata zona, este foarte important sa actionam tronsonat impreuna cu specialistii de la Brigada Rutiera, impreuna cu echipa tehnica (...) vom stabili cu exactitate ce inchidem, cand inchidem, cum reabilitam la final zonele, toate aceste detalii le vom avea din momentul proiectarii", a mai spus primarul.
Baluta a mai precizat ca toata investitia care a fost facuta pana acum la Pasajul Unirii va fi pastrata.
"Lucrurile vor fi demontate si vor fi remontate, pentru ca aceste prevederi sunt incluse inclusiv in caietul de sarcini pe care aceasta procedura il are. Deci, niciun leu din banii care au fost cheltuiti pentru aceasta investitie, de aia spun si facuta cu aceste tipuri de materiale tocmai pentru a putea fi demontate, depozitate, iar dupa ce lucrarea se incheie, sa poata sa fie remontate", a mai explicat primarul.
Conf. univ. dr. Ionut Racanel de la Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti, coordonatorul echipei care a expertizat din punct de vedere tehnic cele doua constructii, a spus ca, structural, "nu exista nicio interferenta intre cele doua structuri: pasajul este pasaj (...) iar planseul din Piata Unirii este o alta structura independenta".
"Din punct de vedere structural, ele nu interactioneaza. Sigur, ele se afla pe aceeasi sau, sa spunem, in aceeasi zona, in centrul Bucurestiului. Din punct de vedere al starii tehnice in care se gasesc cele doua lucrari trebuie sa stiti ca exista niste norme in baza carora se stabileste aceasta stare tehnica, si nu numai in baza unor norme, deci este o operatiune mai complexa. (...) Aceste lucrari au o vechime suficient de mare, sunt elemente structurale, precum grinzile care sunt la partea superioara a acestui pasaj care la vremea respectiva au fost gandite pentru o durata de viata care este aproape la limita in acest caz, ele aproape ca si-au consumat durata de viata", a mentionat Ionut Racanel.
El a spus ca, dupa ce a realizat expertiza, recomanda in cazul planseului Unirii o constructie noua.
"Am facut expertiza, impreuna cu colegii mei, cu echipa cu care am lucrat, si asa cum se procedeaza am dat doua solutii, am recomandat doua solutii. Dintre acestea doua, sigur noi ne-am indreptat catre una, cel putin in cazul planseului Unirii, de constructie noua. (...) Consultandu-ne si analizand toate lucrurile care sunt implicate in realizarea acestei constructii noi, am ajuns la concluzia ca aceasta este cea mai buna varianta acolo. Lucrarile nu vor fi usor de realizat, avand in vedere traficul in Piata Unirii, avand in vedere ca aceasta piata este tranzitata si de pietoni si de vehicule, este o zona intensa a Bucurestiului, sigur ca lucrurile se pot gandi in asa fel incat impactul asupra oamenilor sa fie minim - se va lucra poate pe zone. Structura, dupa parerea mea, trebuie revigorata prin elemente noi, de rezistenta", a explicat el. Pentru informatii suplimentare, click aici!