RO EN
Coșul este gol

FCC Construccion va moderniza CF Lugoj - Timisoara Est cu 1,91 miliarde lei

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA va informeaza ca luni, 28 noiembrie, a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, in valoare de 1,91 miliarde lei, fara TVA, pentru Lotul 2 LUGOJ - TIMISOARA EST, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes - Timisoara - Aradˮ, finantat cu fonduri nerambursabile prevazute inPlanul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, reprezentanta de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, si FCC CONSTRUCCION, reprezentata de domnul Carlos Pallares Rodriguez, au semnat, in prezenta Ministrului Transporturilor si Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul in valoare de 1.916.221.849,14 lei, pentru proiectarea si executia lucrarilor de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea LUGOJ - TIMISOARA EST (lotul 2), aferenta obiectivului Modernizarea liniei CFCaransebes - Timisoara - Arad(162 km), pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Durata de implementare a contractului, in valoare de 1,91 miliarde lei, fara TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor.
FCC CONSTRUCCIONva elabora proiectul tehnic si va executa lucrarile de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe sectiuneaLUGOJ - TIMISOARA EST (lotul 2), in lungime de 54,13 km, lucrari civile in statiile Lugoj, Belint, Topolovat, Recas siRemetea Mare, in5 halte de calatori, lucrari de modernizare a lucrarilor de arta - 14 poduri si39 podete, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferata, lucrari specifice de exploatare feroviara, precum si lucrari de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) pe intregul traseu.
De asemenea, in cadrul lucrarilor aferente sectiuniiLUGOJ - TIMISOARA EST sunt incluse urmatoarele obiective de utilitate publica si feroviara:
- 5 pasarele pietonale in statiile Lugoj, Belint, Topolovat, Recas, Remetea Mare
- 2 pasarele pietonale in haltele Chizatau si Izvin
- 1 pasaj superior in statia Lugoj (strada Banatului)
- panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 6.350 m;
- rampe de incarcare-descarcare in statiile Lugoj, Belint, Topolovat, Remetea Mare
Obiectivul generalal contractului este modernizarea liniei de cale ferata pe intregul traseu, servicii feroviare moderne in spatiile destinate publicului calator, imbunatatirea conditiilor de exploatare si operare feroviara, necesare maximizariivolumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:
- imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h;
- modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice;
- modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
- dublarea liniei (functie de conditiile de relief);
- lucrari poduri/podete, sistem de drenaj, imbunatatirea terenului de fundare si a terasamentelor;
- lucrari pentru rridicarea niveletei caii si protectia antierozionala a terasamentului de cale ferata in zonele inundabile;
- montare de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata ce strabat localitati;
- instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
- montarea de incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei CF.
"Astazi am semnat un nou contract, in valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebes - Timisoara - Arad (162,19 km), finantat prin PNRR, si anume Lotul 2 Lugoj - Timisoara Est, o sectiune care va fi proiectata inclusiv pentru dublarea liniei pe intreaga distanta de 54,13 km. Avem pana in acest moment semnate contracte in valoare totala de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanta de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Doresc sa mentionez faptul ca, astept din partea antreprenorilor sa-si respecte termenele contractuale, in contextul in care ei sunt cei care, in cadrul acestor contracte, elaboreaza inclusiv proiectele tehnice, in baza carora vor executa lucrarile de modernizare, ceea ce inseamna ca din start eliminam “eventualele probleme de proiectare”, asa cum s-a intamplat in celelalte proiecte feroviare de modernizare, in care proiectarea si executia lucrarilor au fost incluse in contracte separate”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Linia de cale ferata Caransebes - Timisoara - Arad beneficiaza de finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter