A fost emisa autorizatia de construire pentru 15,17 km din drumurile de legatura cu Podul suspendat peste Dunare de la Braila. Astfel, Antreprenorul are autorizatie de construire pentru realizarea intregului proiect in lungime de 23,46 km.
Podul suspendat va avea o lungime totala de de 1.974,30 m, o deschidere centrala de 1.120 metri si doua deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticala al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundatii maxim, indeplinind astfel criteriile de navigatie pe Dunare.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.
Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.
Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila - Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).
Catalin Drula: “La inceput de mandat spuneam ca, din cauza intarzierilor din trecut, exista riscul ca Podul de la Braila sa ramana muzeu. Incepuse constructia podului, dar drumurile de legatura nu fusesera incepute in acelasi timp si nu aveau nici macar autorizatie de construire. Am mai spus si ca ne vom lupta ca sa NU se intample acest scenariu nefericit.
Azi am facut un mare pas catre evitarea scenariului “muzeu”, prin emiterea autorizatiei de construire pentru cei 15km de drum nou, care fac parte din aceasta investitie, pe baza documentatiei tehnice la care a lucrat constructorul in aceste luni.
Si o veste foarte buna: avem promisiunea constructorului ca podul NU va ramane “muzeu”. La sfarsitul anului viitor, podul se va deschide impreuna cu 10km din drumurile de legatura, respectiv relatia Braila-DN22 (Smardan-Macin), astfel incat podul sa poata fi deschis traficului din prima zi.
Acum asteptam ca firma de constructii sa se apuce in forta de lucrarile la drumurile de legatura.
Intre timp, saptamana trecuta, a inceput ridicarea platformei de lucru a Podului suspendat de la Braila. Operatiunea va dura doua luni si jumatate, urmand sa fie ridicate cele doua cabluri principale de otel peste pod, care vor sustine tablierul.
Cablurile cantaresc impreuna circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.
Podul de la Braila va avea o deschidere centrala de 1120 de m si o lungime totala de 2 km.”