RO EN
Coșul este gol

Ruukki Romania vizeaza o cota de piata de 10% pe segmentul de solutii metalice

 
Pentru anul in curs, Ruukki Romania vizeaza realizarea unei cote de piata de 7% pe segmentul de panouri termoizolante, de 10% in sectorul solutiilor metalice si de aproximativ 9% pe segmentul de acoperisuri din tabla tip tigla.
 
Corporatia Rautaruukki a incheiat anul cu un profit operational in valoare de 568 milioane de euro, in contextul unei piete aflate in scadere si in conditiile in care compania a continuat planurile de extindere si investitie in noi capacitati de productie, cu investitii totale de 213 milioane de euroin 2008 (146 milioane de euro in 2007, in crestere cu 67 milioane de euro). Toate investitiile au fost realizate din resurse proprii, fara linii de creditare. Rautaruukki a mentinut nivelul profitului operational la 15% din totalul vanzarilor nete, comparativ cu nivelul de 16% inregistrat in 2007. Mentinerea profitabilitatii s-a datorat strategiei de axare pe solutii si produse cu valoare adaugata, in toate cele trei divizii ale grupului – Ruukki Construction, Ruukki Metals si Ruukki Engeneering. Astfel, ponderea solutiilor in cadrul vanzarilor nete ale corporatiei a crescut de la 42% in 2007, la 45% in 2008, in timp ce ponderea aliajelor speciale in cadrul vanzarilor inregistrate de divizia Ruukki Metals a crescut de la 24% in 2007, la 27% in 2008. In acest context, a crescut si ponderea diviziilor Ruukki Construction si Ruukki Engeneering in cadrul vanzarilor nete ale corporatiei, de la 44% in 2007 la 48% in 2008, acestea fiind diviziile in care cea mai mare parte a portofoliului este reprezentata de solutii complete. Ponderea in vanzarile nete ale grupului, 32%, este generata in continuare de Finlanda, in vreme ce alte tari nordice au generat 31% din vanzari. Tarile Europei Centrale si de Est, alaturi de Rusia si Ucraina au reprezentat 21% din vanzarile nete ale Rautaruukki, in vreme ce restul tarilor europene au generat 13% din vanzari. Alte piete au contribuit cu 3% din totalul vanzarilor nete. Data fiind strategia de investitii si achizitii a grupului, se estimeaza ca ponderea tarilor din Europa Centrala si de Est, alaturi de Rusia si Ucraina, sa creasca in viitorul apropiat. Astfel, compania a derulat un plan de investitii in valoare de peste 100 milioane de euro numai in regiunea amintita. Aceste investitii au fost initiate in 2007 si finalizate in 2008. Cea mai semnificativa investitie, in valoare de peste 35 milioane de euro, s-a realizat in Romania, pentru dezvoltarea centrului de productie din Bolintin Deal. Astfel, centrul de productie din Romania a devenit cea mai mare investitie greenfield a companiei in afara Finlandei. Informatii suplimentare, la www.ruukki.com/ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter