In primul trimestru din 2009, Ruukki Romania a inregistrat o crestere de 26% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Aceste rezultate se inscriu in strategia de dezvoltare locala a companiei, care presupune o majorare de 20%-30% a cifrei de afaceri in 2009, comparativ cu 2008. “Aceste cresteri vor fi generate de intrarea pe doua noi segmente importante de piata, respectiv cea de panouri termoizolante si cea de structuri metalice – acest fapt fiind posibil datorita finalizarii investitiei in centrul de productie.
Astfel, Ruukki isi propune o cota de piata de 7% pe segmentul de panouri termoizolante (evaluat la 134 milioane de euro in 2008) si de 10% pe cel de structuri metalice (200 milioane de euro). Pe piata de acoperisuri din tabla tip tigla ne propunem o cota de piata de 9% in termeni de valoare”, a declarat Madalina Dumitru, country marketing manager Romania si Bulgaria. Centrul de productie din Bolintin Deal cuprinde trei unitati de productie distincte: structuri metalice, panouri termoizolante si profilare. “Capacitatile mari de productie – de 1,8 milioane de mp pe an la panouri termoizolante, 12.000 tone pe an la structuri metalice si 1,2 milioane de metri liniari de profile – permit deservirea pietei locale, dar si a altora din regiune, precum: Serbia, Cehia, Ungaria, Slovacia si Bulgaria. Finalizarea centrului de productie local insemna deservirea mai rapida a clientilor, prin scaderea termenelor de livrare cu pana la doua saptamani, dar si prin eliminarea costurilor de transport, care la unele produse puteau ajunge la 15% din valoarea comenzii”, a specificat Madalina Dumitru. In trecut, piata de panouri termoizolante a fost dominata de importuri. In 2006 peste 70% din panouri proveneau din import, pentru ca in 2008 circa 64% din piata sa fie reprezentata de panouri termoizolante produse la nivel local. In 2007 si 2008 s-a remarcat o tendinta de crestere a segmentului reprezentat de panourile cu miez din vata minerala. Estimarile pentru 2009 anunta o dublare a vanzarilor pe acest segment. In prezent piata este dominata de panourile cu miez din spuma poliuretanica, acestea reprezentand aproximativ 84% din piata de profil, in crestere fata de anii precedenti in detrimentul segmentului de panouri cu miez din polistiren, considerate a fi cea mai economica varianta din piata.
***
Rautaruukki desfasoara operatiuni in 26 de tari, avand un numar de 13.300 de angajati. Vanzarile nete in 2008 au totalizat 3,82 miliarde euro si un profit operational de 568 milioane de euro, in conditiile in care compania a continuat sa investeasca, numai in 2008, peste 213 milioane de euro in dezvoltare si extindere (cu 67 milioane de euro mai mult decat in 2007). Informatii suplimentare, la www.ruukki.ro
***
Rautaruukki desfasoara operatiuni in 26 de tari, avand un numar de 13.300 de angajati. Vanzarile nete in 2008 au totalizat 3,82 miliarde euro si un profit operational de 568 milioane de euro, in conditiile in care compania a continuat sa investeasca, numai in 2008, peste 213 milioane de euro in dezvoltare si extindere (cu 67 milioane de euro mai mult decat in 2007). Informatii suplimentare, la www.ruukki.ro