Divizia de profile componente a grupului Lindab a obtinut, in perioada aprilie - iunie 2010, o crestere de 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand pana la valoarea de 59,4 milioane de euro. Rezultatele sunt urmarea directa a imbunatatirii clare a cererii pe segmentul rezidential. In ansamblu, grupul Lindab a inregistrat, in cel de-al doilea trimestru al anului 2010, vanzari cu 6% mai mici fata de perioada similara a anului trecut, atingand o valoare totala de 167,8 milioane de euro. In ceea ce priveste profitul operational, acesta a crescut in perioada aprilie - iunie 2010 cu 13%, pana la 10,7 milioane de euro. “Dupa o iarna dificila, trendul general de scadere a vanzarilor a fost depasit in cel de-al doilea trimestru. Semnalele pozitive vin in special din zona constructiilor rezidentiale, cu impact favorabil asupra diviziei de profile componente. Comenzile diviziei de ventilatii indica o stabilizare, dar revenirea inca nu a demarat. Desi divizia de Building Systems (hale metalice) a avut un trimestru slab in ceea ce priveste incasarile, cererea este acum in crestere. Din perspectiva geografica, regiunea nordica se remarca prin vanzari in crestere. Cat despre Europa de Vest, Europa Centrala si de Est si Comunitatea Statelor Independente, cererea a revenit la nivelul de dinaintea iernii, ceea ce este un lucru bun.
Pretul de achizitie a otelului se va majora in continuare in cel de-al treilea trimestru. O sa compensam acest lucru prin sporirea preturilor, situatie care a fost deja anuntata clientilor nostri. Datele generale ale pietei raman, in mare masura, neschimbate. Conform indicatorilor macroeconomici, cererea pe cel mai mare segment de business ale Lindab, nonrezidential, va ramane cel mai probabil slaba in urmatorul an. In ceea ce priveste segmentul rezidential, revenirea a inceput si se asteapta sa continue in cel de-al doilea semestru. Strategia actualizata a grupului Lindab ia in considerare noile conditii de piata, inclusiv cererea mai mare pentru solutiile care vizeaza protectia mediului si eficienta energetica sau potentialul mare de crestere in CEE si CSI. Atentia si resursele noastre vor fi indreptate preponderent asupra celor mai profitabile produse si segmente de piata, cu potential. Noua viziune a Lindab se concentreaza pe importanta relatiei cu reteaua noastra de clienti europeni, pentru a deveni «partenerii preferati pentru constructiile profesioniste pentru categoriile principale de produse in toata Europa». Noua viziune, precum si strategia actualizata impun o atentie sporita care sa sustina noile noastre obiective financiare”, a declarat David Brodetsky, presedinte si director general al grupului Lindab.
Cresterea profitului provine din reducerea considerabila a costurilor, prin inchiderea fabricii de Building Systems din Ungaria, restructurarea activitatii din cadrul diviziei de ventilatii si rezultatele programului amplu de diminuare a costurilor fixe, implementat inca de la sfarsitul anului 2008, in toate tarile in care concernul este prezent. In cel de-al doilea trimestru, grupul Lindab a reusit o reducere a cheltuielilor de circa doua milioane de euro, ceea ce inseamna o economie totala a programului de aproximativ 55 milioane euro in perioada iunie 2009-iunie 2010.
Cresterea costurilor cu materiile prime va duce la majorarea preturilor produselor
In ceea ce priveste Romania, cererea de pe segmentul rezidential urmeaza in mare parte trendul la nivel de grup. „Dupa un prim trimestru extrem de anevoios din punct de vedere al vanzarilor, am asistat cu bucurie la «dezghetarea» cererii pe segmentul rezidential in cel de-al doilea trimestru, fapt care ne confera incredere”, a declarat Andrei Sulyok, director general al Lindab Romania. Una dintre cele mai importante probleme intampinate de companie este reprezentata de cresterea pretului la materiile prime, fapt care se va reflecta in preturile produselor. “Ne dorim sa ne crestem cota de piata pe segmentele principale pe care activam si sa ramanem liderul pietei de tigle metalice din Romania. Avem toate atuurile necesare pentru a ne ridica la nivelul asteptarilor. In primul rand, avem capacitatea de a ne reorienta rapid strategia si modul de lucru la schimbarile de context neasteptate. In al doilea rand, avem o retea de peste 250 de parteneri in toata tara, foarte bine conectata la realitate si hotarata sa ofere clientilor cele mai potrivite solutii. Nu in ultimul rand, avem o gama completa de produse, care poate raspunde nevoilor celor mai variate. In concluzie, suntem pregatiti pentru orice provocare”, a precizat Andrei Sulyok.
***
Compania Lindab este prezenta pe piata romaneasca incepand cu anul 1994. Diviziile Profile, Ventilatii si Building Systems integreza cele trei domenii principale de activitate. Lindab Profile dezvolta, produce si promoveaza solutii si sisteme eficiente din otel pentru industria constructiilor: tigla metalica, acoperisuri faltuite, sisteme de jgheaburi si burlane, porti de garaj, constructii usoare, trape si luminatoare, elemente de siguranta pentru acoperis, sisteme de placari, profile usoare etc. Lindab Ventilatii acopera toata gama de sisteme de aerisire: tubulatura si accesorii, difuzoare, grile si anemostate, atenuatoare de zgomot, clapete de reglaj etc. Lindab Astron Building Systems este lider european in cladiri metalice industriale, comerciale, pentru recreere, inclusiv imobile multietajate si ofera servicii complete pentru proiecte la cheie in toata Europa, prin reprezentantele locale si prin reteaua de parteneri autorizati. Informatii suplimentare, la www.lindab.ro