Principalii producatori si furnizori de solutii pe baza de tabla pentru sectorul constructiilor, care detin facilitati de productie in Romania, au decis semnarea unui contract de asociere, in vederea promovarii standardelor europene de calitate si a avantajelor utilizarii acestor produse in industria de profil autohtona. Asociatia Producatorilor de Panouri si de Profile din Romania (A3PR) include cele mai mari companii din acest sector de activitate. Scopul A3PR este si acela de a creste notorietatea solutiilor pe baza de tabla in randul utilizatorilor de materiale de constructii. De asemenea, asociatia isi doreste sa faciliteze adoptarea normelor, a specificatiilor tehnice si a standardelor de calitate, precum si certificarea tablei profilate la rece si a panourilor termoizolante din Romania in ceea ce priveste parametrii de durabilitate, rezistenta, izolare termica, acustica sau rezistenta impotriva incendiilor.
“Inca mai sunt prezente pe piata locala materiale pentru constructii care nu respecta normele europene in vigoare. A3PR a fost creata de principalii producatori din piata, ca un raspuns la aceasta stare de fapt, tocmai pentru a informa potentialii clienti si a promova calitatea in acest domeniu”, a declarat Marian Pirvu, vicepresedinte Ruukki Construction Romania si Bulgaria si presedinte al A3PR.
Majoritatea produselor livrate pe piata sunt de provenienta autohtona
Potrivit reprezentantilor organizatiei, in ultimii ani s-a dezvoltat puternic productia locala de materiale pentru constructii, majoritatea produselor vandute pe aceste segmente fiind de productie autohtona, spre deosebire de perioada in care importurile reprezentau aproape 70% din piata interna. Aparitia crizei financiare a determinat clientii sa puna din nou accentul aproape exclusiv pe pret, in detrimentul calitatii. Astfel, calitatea produselor vehiculate pe piata a scazut simtitor.
„Este nevoie mai mult decat oricand de o asumare a responsabilitatii din partea principalilor reprezentanti ai industriei. Cel mai alarmant indiciu este schimbarea vizibila a comportamentului de consum al clientilor: sub influenta crizei de natura psihologica, acestia sunt din ce in ce mai tentati sa aleaga materialele de constructie exclusiv in functie de pret, ignorand standardele de calitate, ceea ce va duce la inconveniente semnificative pe termen lung, atat pentru producator, cat si pentru consumator”, a declarat Andrei Sulyok, director general al Lindab Romania si trezorier al A3PR. „Sunt din ce in ce mai vizibile repercursiunile utilizarii in piata constructiilor metalice a unor produse care nu corespund standardelor europene de calitate. Prin initiativa asociatiei A3PR, se doreste sensibilizarea consumatorului prin informari cu privire la calitatea si standardele pe care trebuie sa le detina produsele pentru atingerea performantelor legate de functionalitate, estetica si durata de viata promise de producator”, a subliniat Liviu Mistodinis, director executiv Coilprofil si secretar general al A3PR.
„Asociatia nou infiintata nu isi propune sa impiedice libera concurenta, cu conditia ca aceasta sa fie facuta dupa o serie de reguli clare, legale si insusite de toti jucatorii din piata materialelor de constructii. Asociatii au dat dovada de maturitate cand au luat decizia de a-si uni eforturile pentru a promova utilizarea produselor care corespund standardelor europene de calitate. Consider ca fiind o misiune foarte importanta a Asociatiei, educarea prin diferite mijloace a consumatorilor materialelor de constructii ca cel mai mic pret nu inseamna implicit calitate si durabilitate in timp”, a declarat Sorin Birsan, director vanzari si marketing Proinvest Group-MBS si membru al A3PR. În asociatie s-au inscris companii precum: ArcelorMittal Construction Romania, Coilprofil, Isopan, Lindab Romania, MBS, Megaprofil, Plastsistem, Ruukki si Topanel.