VTEX, platforma enterprise de comert digital cu ajutorul careia brandurile si retailerii isi gestioneaza operatiunile de comert la nivel global, a lansat cinci noi produse la VTEX DAY 2023. Noile solutii ajuta companiile sa creeze arhitecturi pentru afaceri online si experiente care sporesc eficienta operationala si dezvoltarea de noi canale de vanzare.
Retailul traditional si comertul digital se afla intr-o noua era in care eficienta este prioritatea principala. Dupa ce au experimentat o crestere rapida in ultimii ani (2020 si 2021), 37% dintre comerciantii de la nivel mondial sunt in situatia in care nu-si pot atinge obiectivele de profitabilitate.
Industria se confrunta cu provocari semnificative care includ inflatia, o crestere cu 22% a nivelurilor stocurilor comparativ cu perioada de la sfarsitul pandemiei , schimbarea comportamentului consumatorilor (de exemplu, 83% dintre cumparatorii B2B prefera acum sa cumpere prin canale digitale) si costurile mai mari de achizitie a clientilor, printre altele.
"Ne aflam intr-un punct de cotitura. Liderii comertului digital trebuie sa-si reevalueze investitiile in digitalizare pentru a se concentra pe ceea ce aduce cu adevarat rezultatele asteptate: achizitia si fidelizarea clientilor, optimizarea stocurilor si reducerea costurilor de mentenanta a tehnologiei. Suntem foarte mandri sa oferim o platforma avansata si completa, care imbunatateste semnificativ eficienta vanzarilor, permitand comerciantilor sa depaseasca valorile medii de crestere ale pietei si sa obtina rezultate remarcabile", a declarat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) in cadrul VTEX.
In acest context, sunt lansate cinci solutii tehnologice cu scopul de a ajuta brandurile si retailerii sa-si modernizeze tehnologia comerciala si sa-si sporeasca investitiile in comertul digital. Noile solutii vin cu promisiunea de a debloca noi oportunitati de crestere ale clientilor si partenerilor dintr-un ecosistem robust, precum cel al VTEX.
Acestea sunt lansarile din acest an:
Aplicatia VTEX Sales este noul produs omnichannel care accelereaza legatura dintre vanzarile digitale si magazinele fizice. Acest instrument le permite clientilor sa-si valorifice intregul potential al operatiunilor de comert fizic si online, oferindu-le acces la inventarul din toate magazinele fizice, la centrele de distributie, la vanzatorii si furnizorii parteneri, la datele de achizitie anterioare ale clientilor (atat din comertul digital, cat si din magazinele fizice), informatii despre achizitii nefinalizate, dar si vizibilitate asupra comportamentului clientilor. Cu aceasta aplicatie, utilizatorii pot oferi o asistenta mai buna clientilor, pot inregistra mai multe vanzari si pot creste cosul mediu de cumparaturi, oferind agentului de vanzari un avantaj in orice negociere cu clientul.
Unul dintre cei mai mari diferentiatori ai aplicatiei VTEX Sales este capacitatea de a accesa inventarul de pe orice canal si de a evita pierderea vanzarilor prin folosirea unei strategii de tip endless aisle (la cerere), permitand cumparatorilor din magazin sa rezerve pe loc stoc online. De la inventarul de ecommerce pana la stocurile intregii retele de magazine fizice si chiar inventarul vanzatorilor terti si furnizorilor parteneri ai retailerilor (daca vorbim despre un marketplace), aplicatia VTEX Sales integreaza intr-un singur produs intreaga operatiune a retailerului, indiferent de canal.
„Prin abordarea omnichannel, magazinele noastre fizice influenteaza in prezent peste o treime din vanzarile online si intentionam sa continuam sa crestem aceasta cifra. Acum putem sa le spunem intotdeauna Da! clientilor nostri. Este fie Da, il avem in magazin!, fie Da, il avem la cerere!. Dar este Da! sau Da!. Aplicatia VTEX Sales este cheia catre asigurarea celor mai bune experiente si catre cresterea nivelului de satisfactie a clientilor. Chiar daca un produs este epuizat intr-o locatie, il putem gasi rapid in alta”, spune Robin Drogat, lider Omnichannel Experience la Decathlon, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive din lume.
In cele din urma, aplicatia VTEX Sales afiseaza un dashboard complet, in timp real, pentru a gestiona performantele reprezentantilor de vanzari. Specialistii in vanzari isi pot urmari rezultatele, iar managerii pot crea stimulente financiare si campanii pentru a creste productivitatea echipelor lor. Toate in aceeasi aplicatie.
Totusi, pentru a rula o operatiune omnichannel reala este de asemenea necesara optimizarea pasilor facuti dupa plasarea comenzii online - ridicare, impachetare si livrare. Atunci cand retailerii pun la dispozitie stocurile fizice pe alte canale, aceste magazine trebuie sa devina adevarate centre de distributie. De aceea, VTEX a creat VTEX Pick and Pack, o solutie de logistica end-to-end care permite implementarea rapida a unei operatiuni de fulfillment in magazinele fizice.
Cu o experienta simpla si intuitiva pe telefonul mobil, VTEX Pick and Pack combina o aplicatie destinata echipelor din magazin care sorteaza si impacheteaza produsele cu o alta dedicata soferilor care fac livrarile. Acest instrument face posibila efectuarea comenzilor mai rapid si mai eficient. In plus, produsul este deja conectat cu sistemul de gestionare a comenzilor OMS (Order Management System) al VTEX, astfel incat implementarea este facila, fara a fi nevoie de vreun middleware sau alt cod care sa functioneze ca un liant.
Intregul proces are loc in timp real, iar managerul de operatiuni poate urmari performanta intregului proces — de la reprezentantii magazinului, la fiecare dintre magazinele din retea si chiar soferii care fac livrarile. Totul se face prin intermediul dashboard-ului de performanta din VTEX Admin, astfel incat problemele care apar sa poata fi rezolvate rapid.
VTEX introduce, de asemenea, o alta caracteristica pentru optimizarea procesului de livrare catre clientii finali. VTEX Shipping Network, reteaua de livrare a VTEX, are acum o modalitate simplificata de utilizare a serviciilor celui mai des intalnit transportator din Brazilia - compania nationala de servicii postale, Correios. Este o experienta plug-and-play care poate fi activata si configurata cu doar cateva click-uri direct in interfata de administrare a platformei.
VTEX Shipping Network conecteaza retailerii brazilieni cu o retea de transportatori, oferind posibilitatea de a alege preturi mai bune. Aceasta noua integrare va actualiza automat informatiile despre platforma clientului, cum ar fi starea livrarii si urmarirea fiecarei comenzi, etichetele comenzii si tabelele cu tarifele de expediere, asa cum au fost actualizate de Correios. Datorita prezentei VTEX si a volumului mare de comenzi care trec prin platforma sa din regiune, acesta poate oferi preturi speciale in parteneriat cu Correios — iar comerciantul isi poate calcula reducerile de costuri si poate activa noul contract direct prin platforma prin cateva click-uri.
Aceste noi produse ajuta la diminuarea muncii fizice si a eforturilor de integrare si la dezvoltarea mai rapida a operatiunilor comerciantilor. Pe langa gestionarea tuturor operatiunilor din interfata de administrare VTEX, comerciantii pot folosi si API-uri pentru a se integra cu WMS si ERP.
Excelenta in comunicarea cu viitorii cumparatori
In ultimul an, VTEX a lansat solutii precum Live Shopping pentru a le oferi clientilor sai instrumente prin care sa-si creasca traficul organic de pe propriile canale. In cadrul VTEX DAY 2023, compania a anuntat o noua functie pentru a creste implicarea, loialitatea si vanzarile in magazinele online.
VTEX Personal Shopper le permite comerciantilor sa-si creasca vanzarile si valoarea medie a comenzilor online. Noua aplicatie a VTEX le permite companiilor sa ofere clientilor, individual, un serviciu exclusiv, bazat pe transmisiuni live. Cand clientul solicita asistenta, agentul de vanzari dedicat se conecteaza video prin intermediul interfetei de administrare VTEX. De acolo, reprezentantul de vanzari poate selecta si trimite produsele clientului, care le poate adauga in cos pe loc.
In cele din urma, Extensions Hub este noua versiune a magazinului de aplicatii VTEX, unde retailerii isi pot extinde oferta prin adaugarea solutiilor create de parteneri cu VTEX IO. Acum, retailerii pot gasi si configura solutii de la parteneri, fara a parasi interfata de administrare VTEX si pot face plati ca parte a facturii lor VTEX. Prin aceasta, integrarile sunt acum in mainile retailerului intr-un mod scalabil si sigur, reprezentand un alt pas in viziunea VTEX de a construi un ecosistem activ si conectat.
„Suntem siguri ca aceste noi solutii vor ajuta clientii sa fie mai eficienti si sa ia decizii mai bune. Avand in vedere angajamentul nostru de a fi coloana vertebrala pentru comertul interconectat, noi lucram in mod constant la noi tehnologii. Pentru clientii care isi conecteaza toate operatiunile de comert digital, lucram la instrumente de vanzari bazate pe inteligenta artificiala si, totodata, exploram potentialul inteligentei artificiale de a eficientiza experienta de cumparare pe canalele online”, spune Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) in cadrul VTEX.
In timpul evenimentului, VTEX a lansat si noi actualizari de la mai multi parteneri din ecosistem. Google si VTEX, de exemplu, au anuntat un parteneriat care va permite la peste 3.000 de companii de ecommere din intreaga lume sa adauge butonul „Plateste cu Google Pay” ca metoda de plata in pagina lor de achizitii. Acest lucru simplifica viata comerciantilor, deoarece aceasta facilitate va fi disponibila nativ in VTEX, permitand integrarea, in cateva secunde, direct cu platforma de administrare. Aceasta este o oportunitate de a creste vanzarile deoarece Google Pay simplifica procesul de plata.
„Acest parteneriat este foarte important pentru ca permite Google sa conecteze mai usor cumparatorii si vanzatorii printr-o experienta simpla si sigura, care imbunatateste semnificativ experienta de plata pentru consumatori, creand astfel si oportunitati de crestere a vanzarilor”, spune Natacha Litvinov, seful departamentului Plati si Strategii de Operare la Google.