RO EN
Coșul este gol

Valoria & Doingbusiness: 78% dintre firme se lupta cu o scadere drastica a cererii

Unul dintre exemplele de utilizare cu cea mai rapida crestere pentru tehnologia AI se regaseste in noile capabilitati de comert electronic integrate cu chatboti. Aceasta tehnologie permite oamenilor sa cumpere articole printr-un chatbot care poate oferi apoi si recomandari de achizitie personalizate.
Chatbotii folosesc procesarea limbajului natural pentru a comunica cu un om. Un chatbot proceseaza solicitarea unui cumparator si acceseaza invatarea automata pentru a determina cele mai bune produse sau optiuni pe care le recomanda unui utilizator pe baza tendintelor de cumparare. De exemplu, daca un cumparator cauta incaltaminte de iarna, un bot poate sugera cizmele de top vandute de companie. Botul poate recomanda, de asemenea, sosete de lana alaturi cu incaltamintea, deoarece stie ca oamenii care cumpara ghete, cumpara si sosete de lana, pe baza achizitiilor anterioare.
Peste 4 miliarde de oameni din intreaga lume folosesc activ aplicatii de mesagerie. Chatbotii lucreaza in mod nativ cu aplicatiile de mesagerie, cum ar fi Slack, WhatsApp si Facebook Messenger. Cat de confortabili sunt insa acum consumatorii cu comenzile plasate intr-o retea sociala precum Facebook in loc de un site de comert electronic? Exista o usoara bariera in mintea consumatorului care asociaza in mod obisnuit Facebook ca un loc de a pastra legatura cu prietenii, mai degraba decat un magazin online. Majoritatea utilizatorilor nu vad retelele sociale ca un loc pentru cumparaturi … inca. Pe masura ce retelele de socializare, in special Facebook, acopera mai mult din timpul oamenilor, va exista o extindere naturala si in timp, oamenii vor deveni mai confortabili cu cumpararea (si prin) prin intermediul retelelor sociale. Azi, 37% din consumatori ar comanda articole pe o retea sociala in loc de pe site-ul unei companii.
De ce acest lucru este important pentru companii: Cu un bot de comert electronic pilotat de AI, companiile pot avea un agent de vanzari permanent care poate interactiona cu clientii in mod individual. Pe langa disponibilitatea 24/7, prezenta unui bot de vanzari pe cele mai populare retele sociale si aplicatii de mesagerie din lume, il face omniprezent. Robotii de comert electronic pot oferi clientilor experiente de achizitie personalizate, extinzand in acelasi timp acoperirea unei companii. Cea mai usoara implementare va fi pentru companiile B2C care vand bunuri de larg consum cu un ciclu de vanzare simplu, repetabil. Exista multe companii precum Springbot care construiesc roboti de comert electronic pentru companii, deci nu este nevoie ca companiile individuale sa gaseasca un dezvoltator care sa construiasca un sistem propriu. Pe masura ce programele de invatare automata devin mai inteligente, este probabil ca robotii de comert electronic sa poata raspunde la intrebari din ce in ce mai complicate de la potentiali cumparatori si sa puna umarul la volume de vanzari din ce in ce mai mari.
Vedeti si studiul de caz al partenerilor nostrii despre angajatul digital in ecommerce (solutie pentru companiile mici si medii ce isi desfasoara activitatea in Retail Online).
Inteligenta artificiala si chatboti pentru servicii suport clienti
Exista un potential urias pentru toate afacerile de a valorifica capacitatile de procesare a limbajului natural de catre AI, pentru a-si servi mai bine clientii si prospectii. In sectorul serviciilor, live-chatul a revolutionat abordarea, consumatorii considerandu-l aproape la fel de preferabil ca asistenta directa prin telefon si e-mail; HubSpot considera ca robotii pentru servicii pentru clienti sunt urmatoarea evolutie. Un robot de serviciu ofera cea mai scurta cale catre vizitatorul site-ului web pentru a obtine raspunsul pe care il cauta.
Conceptul pe scurt este urmatorul: un bot compatibil cu AI situat pe site-ul unei companii raspunde la intrebarile vizitatorilor, ca de exemplu: Care sunt preturile dvs.? Care este numarul de telefon al companiei dvs.? Unde este biroul dvs? Vizitatorul primeste un raspuns direct in loc sa fie nevoit sa faca clic prin navigarea site-ului web pentru a gasi acele informatii. Majoritatea utilizatorilor sunt deja interesati sa primeasca raspunsuri in timp real de la robotii de pe un site web al companiei.
Dincolo de robotii informationali aflati pe site-ul web al companiei, multi clienti se simt confortabil folosind tehnologii compatibile cu AI pentru solicitari de servicii pentru servicii client mai complicate. Companiile pot rezolva ezitarile clientilor prin completarea programelor de servicii compatibile cu AI cu servicii live. Daca AI nu poate ajuta clientul, programul poate comuta la un operator uman care poate completa solicitarea. Limita dintre vanzari si servicii dispare, un robot AI poate vinde si gestiona toate solicitarile pentru clienti.
De ce este important acest lucru pentru companii: in masura in care din ce in ce mai multe persoane se bazeaza pe dispozitivele lor mobile, se asteapta sa rezolve problemele din mers, inclusiv sa interactioneze cu reprezentantii serviciilor pentru clienti ai unei companii. Companiile vor avea succes daca vor ajunge cu activitatile si serviciile acolo unde clientii isi petrec deja timpul. In acest moment peste jumatate dintre utilizatori sunt interesati sa-si foloseasca aplicatiile de mesagerie personala pentru conversatii din zona de suport client . La fel ca un botii de comert electronic, robotii automatizati pentru serviciul clienti sunt intotdeauna activi 24 / 7, suporta incarcare dinamica (indiferent de numarul de solicitari) fiind disponibili atat pe site-ul dvs. web, cat si in cele mai populare retele sociale sau in aplicatii de mesagerie pentru a crea experiente satisfacatoare post-vanzare. Chat-urile asistate de boti sunt o solutie rezonabila pentru marcile care doresc sa isi extinda serviciile pentru clienti fara a creste prea mult costul.
Evolutie viitoare chatboti asociati cu AI
Chatbotii avanseaza catre roluri bine stabilite in comunicarea cu clientii, desi companiile inca invata cum sa profite de ei la maximum. Tot mai multe organizatii vor investi in tehnologii de tip chatbot si vor profita de beneficiile lor in viitor.
- Pana la 73% din sarcinile de administrare a asistentei medicale ar putea fi automatizate prin inteligenta artificiala. (Business Insider)
- Pana in 2023 chatbot-urile vor economisi pana la 11 miliarde de dolari anual in sectoarele bancar, medical si retail. (Business Insider)
- Se estimeaza ca peste 50% dintre companiile mari vor cheltui mai multi bani pentru dezvoltarea chatbot-ului decat pentru crearea de aplicatii mobile. (Gartner)
- Pana in 2025, piata chatbot-ului va ajunge la peste 1,2 miliarde de dolari la nivel global. (Grand View Research)
- 70% dintre consumatori isi vor inlocui vizitele la magazinele de materiale de constructii sau la banci cu interactiunea cu asistentii lor vocali in urmatorii trei ani. (Capgemini)
Tehnologia bazata pe AI va pune in curand la dispozitia utilizatorilor multe servicii rapide, convenabile si disponibile indiferent de platforma.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter