TotalSoft, unul dintre cei mai importanti furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrala si de Est, a inregistrat in ultimii doi ani un trend de crestere constanta a cifrei de afaceri, in 2020 veniturile cumulate ale companiei ridicandu-se la valoarea de 22,3 milioane euro, EBIDTA de 3,7 milioane de euro si capital propriu de aproape 20 milioane de euro. Proiectele derulate pe pietele externe au o pondere de 30% din cifra de afaceri a TotalSoft, acest procent urmand sa creasca in 2021 prin extinderea internationala a unor solutii noi precum Charisma HCM si Charisma Warehouse Management.
Pentru anul in curs, compania isi propune sa continue investitiile in tehnologie, produse si inovatie pentru care a alocat un buget de peste 5 milioane de euro. De altfel, doar in ultimii 3 ani, TotalSoft a investit aproximativ 10 milioane de euro in imbunatatirea, rescrierea sau adoptarea de noi tehnologii pentru produsele existente.
De-a lungul anului 2020, TotalSoft si-a consolidat portofoliul de clienti care numara in prezent peste 1.000 de companii. Produsele si serviciile sunt utilizate de clienti din peste 45 de tari, de pe 4 continente. Local, clientii TotalSoft angajeaza peste 25% din forta de munca activa din tara, in timp ce peste 60% dintre firmele incluse in top 100 companii din Romania sunt clienti TotalSoft.
Astfel, TotalSoft isi asuma un rol strategic, de a sustine dezvoltarea si digitalizarea business-ului romanesc. In acest sens, compania si-a aratat sprijinul fata de comunitatea de business din Romania prin oferirea gratuita a solutiei chatbot Timea, care acopera 80% din procesele desfasurate in cadrul departamentului de HR. La fel de important a fost si suportul oferit de TotalSoft sectorului medical, automatizand laboratoarele care se confruntau cu o cerere imensa de teste COVID-19 cu ajutorul solutiei Charisma Medical Software.
In 2021, TotalSoft vizeaza extinderea rolului sau strategic si asupra sectorului public pe care doreste sa-l sustina in eforturile de digitalizare. In acest sens, compania este in proces de construire a unei echipe dedicate adresarii cerintelor specifice acestui sector.
Investitii in produse noi si dezvoltarea produselor deja existente
In 2020, Totalsoft a continuat investitiile in produsele sale consacrate - Charisma ERP, Charisma Financial Services, Charisma HCM, Charisma Medical Software - si a depus efort in migrarea acestor solutii pe web, folosind noi arhitecturi.
In paralel, compania a continuat investitia in produse noi, dezvoltate pe platforma de digitalizare Charisma EveryWare. Aceasta platforma este cloud-ready, ofera fluxuri de lucru customizabile si scalabilitate. Primul produs finalizat si disponibil pe aceasta platforma este Leasing Origination, o solutie de initiere credite care ofera suport pentru automatizarea deciziilor si asigurarea unei experiente digitale pentru clienti.
Pe langa acesta, mai multe servicii de business sunt deja disponibile in cloud si oferite in regim SaaS: ERP, HCM Solutions, chatbot, HR Reporting As a Service, WMS, Boarding & Contract Origination, etc..
Totalsoft a deschis, de asemenea, solutiile sale catre comunitatea dezvoltatorilor software, oferind produse open-source. Platforma Charisma EveryWare este deschisa catre colaborarea cu aplicatii dezvoltate de furnizori terti, cu scopul de a acoperi complet nevoile de digitalizare si automatizare ale clientilor. In prezent, platforma se integreaza cu peste 20 de astfel de aplicatii.
Achizitii si parteneriate noi
La dezvoltarea companiei au contribuit si achizitiile de pe piata locala. Astfel, in 2020, ABS Financial Services, parte a TotalSoft, a preluat portofoliul de afaceri de la Nexia CRG Expert, membru al Nexia International, cea de-a noua cea mai mare retea globala de firme independente de contabilitate si consultanta. De asemenea, TotalSoft investeste si in dezvoltarea unei retele de parteneri pentru vanzarea si implementarea solutiilor sale de business.
Investitii in angajati si model nou de lucru
Pentru realizarea tuturor acestor obiective, TotalSoft a continuat sa recruteze noi talente si sa-si adapteze modul de lucru la contextul actual. Astfel, un proiect major in cadrul companiei a fost TotalSoft Academies - un program de cariera accelerat, in care 60 de juniori si-au dezvoltat abilitatile in ariile de consultanta si development. In 2020, numarul angajatilor TotalSoft a ajuns la 550.
De-a lungul anului 2020, TotalSoft a urmarit cresterea nivelului de autonomie a angajatilor, incurajarea initiativei si cresterea agilitatii firmei pe piata. Acest lucru s-a realizat prin implementarea unui nou model de lucru - Team of teams sau “o echipa de echipe”. Acesta are impact direct asupra clientilor, prin imbunatatirea experientei acestora cu produsele si serviciile TotalSoft pe tot parcursul proceselor de vanzare, implementare, post-implementare si dezvoltare.