Softlead, marketplace-ul care ajuta companiile sa aleaga solutia software potrivita pe baza ADN-ului digital, anunta cele mai importante cifre ale anului 2021, ce indica apetitul de digitalizare al companiilor romanesti. Astfel, anul trecut, platforma Softlead a inregistrat cu 45% mai multe cerinte de implementari software comparativ cu 2020, valoarea totala a proiectelor insumand 4.158.000 de Euro (cu 26% mai mult decat perioada anterioara).
Piata software in crestere
Interesul crescut pentru activitati de transformare digitala este unul validat la nivel global, asa cum reiese si din previziunile Gartner, in 2022 fiind asteptata o crestere cu 11% a investitiilor in produse software.
Perspectiva generala
Al doilea an al pandemiei a insemnat o calibrare a strategiilor de investitii, dar si repozitionarea companiilor mici si medii, care au alocat bugete pentru investitii in aplicatii software care sa ii ajute sa eficientizeze activitatile si sa creasca productivitatea interna. De asemenea, tot mai multe companii considera ca implementarea unei solutii software potrivite poate fi un diferentiator important in raport cu proprii competitori.
Care sunt companiile care au ales sa se digitalizeze?
Conform cerintelor de digitalizare primite prin Softlead, companiile mici si medii au prezentat in 2021 cel mai mare interes pentru achizitii software, peste 50% dintre solicitari fiind atribuite companiilor cu o cifra de afaceri de pana in 500.000 de Euro. Aproximativ 17% dintre companiile care au ales o aplicatie software prin www.softlead.ro au cumulat in 2020 venituri de peste 5 milioane de euro.
Interesul crescut pentru investitii in transformare digitala a avut la baza inclusiv faptul ca 78.02% dintre companiile care au demarat actiuni de achizitie software in 2021 nu detineau nicio solutie IT care sa le rezolve problemele organizationale pentru verticala vizata.
Accesul la informare si potentialul alocarii unor bugete pentru investitii in achizitii software a fost incurajat de faptul ca 62% dintre companii au inregistrat cresteri ale cifrei de afaceri, profitului si numarului de angajati. De asemenea, conform datelor Termene.ro (integrate in platforma Softlead), cele mai bune evolutii financiare ale companiilor analizate valideaza interesul pentru digitalizare al intregului domeniu de activitate reprezentat.
Privit din perspectiva digitalizarii, anul 2021 a fost, cu siguranta, unul dintre cei mai interesanti. Conform datelor Softlead, interesul pentru achizitii IT a debutat cu o crestere semnificativa a ofertelor, ca urmare a lansarii masurilor guvernamentale, sezonalitatea cererii fiind reluata in ultimele 3 luni ale anului, perioada marcata de concluzii, exercitii bugetare sau analiza efectelor lipsei digitalizarii din anul ce tocmai se incheia. Pentru 2022, ne asteptam la o crestere cu minim 10% a industriei software si la o uniformizare a apetitului pentru investitii in aplicatii software pentru industriile care au fost afectate de pandemie sau care au ales sa directioneze bugetele IT catre alte verticale. Alexandra Roata, Co-Founder Softlead.
Cele mai digitalizate industrii
Fabricile si companiile de productie s-au pozitionat in topul domeniilor de activitate cu cel mai mare apetit de digitalizare (21.79%), fiind urmate de industriile de servicii (15.9%), constructii (11.11%), retail (10.46%), medical, transporturi si Horeca. Comparativ cu statisticile Softlead pentru anul 2020, din topul primelor 5 industrii cu interes crescut pentru investitii in aplicatii software, lipseste activitatea de distributie.
Digitalizarea in administratia publica a scazut semnificativ in 2021 fata de anul anterior, doar 2.4% dintre cerintele de implementare fiind asociate acestui segment.
Topul aplicatiilor software cu cel mai mare apetit de implementare
In 2021, companiile au fost interesate de oferte si de implementari pentru solutii software de tip ERP (Enterprise Resource Planning) - 22.76%, gestiune (22%), CRM (Customer Relationship Manager) - 19.78%, managementul documentelor - 12.2%, organizare - 6.23%, financiar-contabilitate - 2.98%, resurse umane (HR) - 2.9%.
Bugetele alocate pentru digitalizare
Conform datelor Softlead, bugetul mediu alocat digitalizarii prin aplicatii software a fost de 10.840 de euro, iar cel mai complex proiect a fost cotat la peste 65.000 de euro.
Investeste in Softlead!
Pana pe 31 ianuarie, Softlead mentine deschisa prima runda de finantare de tip crowdfunding. Obiectivul rundei de finantare este de a obtine din partea investitorilor privati 300.000 de euro, care sa sustina Softlead in procesul de accelerare a cresterii la nivel global si in dezvoltarea instrumentului automat de identificare a ADN-ului digital al companiilor.
In aceasta runda de finantare poate intra orice investitor care pariaza pe tehnologie si pe ecosisteme digitalizate in orice domeniu de activitate, iar tichetul minim este de 100 de euro.