SAS, lider in analytics, isi pariaza cu indrazneala viitorul pe o platforma puternica de analiza in cloud si solutii AI cloud-first, abordare care faciliteaza transformarile digitale ale clientilor. De altfel, in ciuda presiunii si incertitudinii pandemiei, veniturile globale ale SAS din cloud au crescut cu 19% in 2021, iar SAS isi extinde portofoliul de industrii cu solutii care sprijina life sciences, energie si martech.
Potrivit McKinsey & Company, 70% dintre companiile care folosesc tehnologia cloud planuiesc sa-si creasca bugetele cloud. Se estimeaza ca piata publica de cloud computing va creste pana la 800 de miliarde de dolari pana in 2024, cu implementari in toate industriile - retail, media, telecomunicatii, educatie, servicii bancare, asigurari si multe altele.
Noul studiu Total Economic Impact al Forrester Consulting arata ca organizatiile care implementeaza SAS® Viya® pe Microsoft Azure pot observa profituri semnificative in doar 14 luni. De fapt, o companie si-a triplat investitia in trei ani, rezultate care vor fi explorate in cadrul webinarului din 18 mai, Driving 204% ROI With SAS Viya On Microsoft Azure.
Drumul catre cloud
Utilizand competentele deja consacrate ca o punte catre viitor, pasul nr. 1 in strategia companiei a fost dezvoltarea SAS® Viya® ca o platforma de analiza pe cloud. Acest efort s-a desfasurat concomitent cu investitiile in parteneriate strategice, inclusiv cel cu Microsoft Azure. Recent, SAS a creat un parteneriat cu Cosmo Tech pentru a-si consolida capacitatile de simulare digital twin.
„Ne-am transformat portofoliul pentru a fi cloud-native si cloud-portable, astfel incat clientii sa-si poata accelera trecerea catre cloud si sa-si extinda utilizarea analytics, machine learning si AI”, a declarat Bryan Harris, Vicepresedinte Executiv SAS si Chief Technology Officer. „In cele din urma, ne dorim ca platforma si solutiile noastre sa reprezinte o parte importanta a inovatiei in analytics pentru fiecare client.”
Intrucat SAS este atat cloud-first, cat si cloud-agnostic, a ajuta clientii sa gestioneze complexitatea analizarii datelor in cloud reprezinta a doua sa natura. „Clientii nostri nu trebuie sa se streseze cu privire la complexitatea datelor sau la detaliile rularii sarcinilor de lucru analitice in cloud deoarece SAS le ofera expertiza de care au nevoie”, a declarat Jay Upchurch, Vicepresedinte executiv si Chief Information Officer SAS – care conduce, de asemenea, SAS cloud business. „SAS Analytics in cloud ofera clientilor nostri un avantaj distinct, indiferent daca folosesc SAS Viya sau o solutie industriala.”
SAS isi ajuta clientii progresisti sa obtina mai usor rezultate in cloud
Angajamentul SAS fata de inovarea in cloud si AI se reflecta si prin succesul clientilor sai. Printre acestia se numara:
- Georgia-Pacific foloseste SAS® Analytics pentru IoT prin SAS Viya pe AWS si isi transforma digital operatiunile de de productie si comerciale. Folosind SAS, Georgia-Pacific a inregistrat o reducere cu 30% a timpului pierdut in fabricile sale si a reusit sa rezolve anticipat problemele lantului de aprovizionare pentru a se asigura ca livrarile comerciale au ajuns la timp si in totalitate.
- Inland Revenue New Zealand s-a transformat digital folosind SAS Viya. Aceasta schimbare a ajutat agentia sa sporeasca conformitatea, sa economiseasca banii contribuabililor si sa imbunatateasca experienta clientilor.
- Iveco Group, un producator global de camioane, s-a transformat digital folosind SAS Viya. Analiza SAS in cloud ajuta Iveco Group sa reduca rechemarile de camioane prin solutionarea proactiva a problemelor clientilor inainte ca acestea sa devina probleme majore.
- North Carolina Collaboratory analizeaza datele senzorilor IoT din congelatoarele de depozitare a vaccinurilor COVID-19 pentru a consolida integritatea lantului de frig si pentru a imbunatati livrarea dozelor, in special in comunitatile rurale si defavorizate.
Alti clienti care se bucura de puterea de transformare a SAS Viya sunt Kellogg’s, Ahold Delhaize si statul Idaho. In 2021, SAS a realizat cea mai mare crestere a veniturilor din cloud de la clientii din Asia Pacific (crestere de 48%) si EMEA (crestere de 29%).
SAS se diferentiaza printr-un portofoliu amplu de solutii bazate pe inteligenta artificiala
Experienta si expertiza SAS se consolideaza constant prin noile solutii dezvoltate, cele mai noi completari incluzand:
- SAS 360 Match. Pe masura ce gigantii media din streaming se confrunta cu pierderi la nivel de abonamente, SAS ofera tehnologie specifica ce ii ajuta sa puna in prim plan dorintele consumatorilor. Aceasta solutie martech ofera o platforma de difuzare publicitara bazata pe cloud, complet integrata cu alte tehnologii SAS, inclusiv platforma de date despre clienti, planificarea si strategia de marketing si optimizarea parcursului clientilor. Ea eficientizeaza intregul proces de implicare a clientilor – de la publicitate, la marketing, la implicarea clientilor si, in cele din urma, conversie.
- SAS Clinical Enrollment Simulation Cloud. Pandemia a evidentiat importanta studiilor clinice in dezvoltarea de vaccinuri si tratamente care salveaza vieti. Aceasta noua oferta software-as-a-service, construita pe SAS Viya, permite organizatiilor de life sciences si de cercetare contractuala sa simuleze virtual rezultatul proceselor complexe de inscriere a studiilor clinice. Disponibila mai tarziu in acest an pe Microsoft Azure Marketplace, aceasta solutie foloseste un motor puternic de simulare a evenimentelor discrete (DES) pentru a modela procesul de inscriere a studiilor clinice pe masura ce evolueaza in timp, facilitand informatii imbunatatite pentru a ghida strategia de inscriere si pentru a indeplini obiectivele contractate pentru pacienti. Rezultatul este o planificare mai rapida si mai strategica a inscrierii in studiile clinice.
- SAS® Grid Guardian AI. Solutia de analiza IoT ajuta companiile energetice sa reduca costurile, sa protejeze lucratorii din domeniu si sa imbunatateasca fiabilitatea retelei energetice. Aplicand edge computing, AI si machine learning la emisiile de frecventa radio (RF) care vin de la echipamentele de distributie a energiei electrice, SAS ajuta companiile energetice sa inteleaga mai bine cand pot aparea defectiuni ale echipamentelor aeriene, astfel incat sa poata prioritiza programele de intretinere, pentru a creste siguranta, fiabilitatea si timpul de functionare.
Echipele SAS Hackathon inoveaza cu SAS in cloud
SAS Hackathon este un incubator pentru inovatie si testare pentru AI in cloud. Echipele de hackathon folosesc SAS Viya pe Microsoft Azure, impreuna cu instrumente open-source, pentru a ajuta la rezolvarea unora dintre cele mai dificile probleme sociale si economice din lume.
Hackathonul SAS din acest an a cuprins 64 de echipe, reprezentand 135 de organizatii si 75 de tari. O echipa indoneziana a folosit analize avansate pentru a ajuta guvernul local din Jakarta sa optimizeze distributia ajutorului COVID catre milioane de intreprinderi mici si mijlocii. O alta echipa din Wisconsin a folosit inteligenta artificiala pentru a analiza rezultatul politicilor si procedurilor de executare silita din Milwaukee, cu scopul de a identifica si elimina potentialele inechitati, partiniri si rasism.