Expertii SAS, lider in analytics, prezinta cele mai importante 5 tendinte si previziuni pentru noul an in tehnologie si business. Raspunsurile ilustreaza un an marcat in continuare de provocarile asociate cu COVID-19, cu un focus mai mare pe schimbarile climatice, recalibrarea e-commerce si transformarea digitala.
Inteligenta Artificiala etica - un nou avantaj competitiv
Nu mai este o noutate faptul ca AI va deveni un instrument tot mai relevant in urmatorii ani, insa ramane deschisa discutia despre utilizarea sa in limite etice. Reglementarea AI reprezinta, astfel, o oportunitate de stabilire a noilor standarde, iar companiile care vor integra sisteme AI etice in procesele lor chiar de la inceput vor obtine un avantaj competitiv. In 2022, operationalizarea AI responsabila va deveni o parte centrala a strategiei si inovatiei multor companii si cel mai important topic de discutii cu clientii, spun expertii SAS.
Supply chain - un segment afectat
Potrivit SAS, lipsurile din sectoarele supply chain si achizitii devin tot mai alarmante, iar 2022 va fi caracterizat de stocuri scazute si epuizate constant si o cerere tot mai mare de produse. In general, retailerii care vor avea succes vor fi cei care vor reusi sa utilizeze eficient tehnologia analytics in supply chain si vor analiza semnalele venite din partea clientilor, ca mai apoi sa raspunda rapid la problemele survenite sau sa se adapteze din mers la preferintele consumatorilor.
Pe de alta parte, lanturile de aprovizionare vor suferi tot mai multe atacuri cibernetice si incercari de fraudare, fiind o provocare majora la nivel global in 2022, motiv pentru care businessurile trebuie sa se concentreze mai mult pe intarirea sistemelor de securitate, risk management si analytics.
Masuri pentru schimbarile climatice
Pe langa catastrofele naturale produse de schimbarile climatice, acestea au un impact major si asupra sistemelor financiare, spun expertii SAS. Concret, schimbarile climatice afecteaza achizitionarea de credite si investitiile si pot provoca o potentiala prabusire a sistemului financiar, printr-un efect de “contaminare”, in cazul in care un jucator bancar important ar pica.
Astfel, expertii SAS considera ca 2022 va fi un an de actiune in aceasta directie pentru majoritatea institutiilor financiare si de business, care vor trebui sa depuna eforturi analitice considerabile precum: aprovizionarea de multe date noi, dezvoltarea de noi modele, producerea de noi rapoarte si rularea unor simulari in cadrul unor noi scenarii viitoare.
Experienta consumatorului la un nou nivel
Transformarea digitala rapida din 2021 a dus la un nou model hibrid de customer engagement care schimba modul in care brandurile gestioneaza asteptarile clientului. Tehnologii inteligente, experiente captivante, incredere digitala, automatizare si livrare - toate acestea au cunoscut o accelerare in ultimii doi ani, iar in 2022 instrumentele de advanced analytics si luarea deciziilor automate in marketing vor fi esentiale pentru atragerea si retentia clientilor. Conform specialistilor, orice brand care nu se va orienta spre aceasta directie pana in 2030 va ramane in urma.
Curiozitatea si flexibilitatea, elemente esentiale pentru mediul de lucru
Flexibilitatea modului de lucru este, cu siguranta, una dintre principalele tendinte pentru 2022. Pe langa aceasta, specialistii prezic un nou element nelipsit in mediul de lucru viitor - curiozitatea. Aceasta va fi cea mai cautata abilitate in 2022, intrucat angajatii curiosi ajuta la imbunatatirea retentiei generale, chiar si in timpul unor situatii dificile intampinate, ajutand compania sa abordeze provocarile critice - de la imbunatatirea satisfactiei la locul de munca, pana la crearea unor locuri de munca mai inovatoare.