Innobyte, companie romaneasca de dezvoltare software specializata in eCommerce si unul dintre principalii jucatori de pe aceasta piata, anunta o crestere cu peste 40% a cifrei de afaceri in primul semestru al anului in curs, ajungand la peste 5 milioane lei, si un EBITDA de 1,2 milioane lei, cu 23% mai mare decat in perioada similara a anului trecut. Pentru 2021, Innobyte estimează ca se va apropia de pragul de 10 milioane lei cifră de afaceri, iar EBITDA va ajunge la 2.2 milioane lei.
„Avantul pe care l-a inregistrat online-ul in 2020 se mentine si in 2021, favorizand dezvoltarea industriei eCommerce, iar in primele 6 luni am lucrat la capacitate maxima. Cresterile inregistrate de Innobyte sunt usor peste estimarile initiale, atat datorita unor noi proiecte intrate in portofoliu, cat si a cererilor venite din partea clientilor actuali, iar nevoia operatorilor de magazine online de a gasi un partener de dezvoltare eCommerce persista”, a declarat Catalin Bordei, Managing Partner Innobyte.
In primele sase luni ale anului, Innobyte a inregistrat, de asemenea, si o crestere a proiectelor de consultanta eCommerce. Astfel, compania a finalizat deja doua proiecte de consultanta, iar un al treilea va incepe in toamna. Serviciile de consultanta eCommerce oferite de Innobyte sunt esentiale in definirea cerintelor de business si a specificatiilor tehnice si preced un proiect online de succes. Conform reprezentantilor companiei, piata locala de eCommerce a ajuns la un nivel mai ridicat de maturitate in ultimii ani, astfel incat proiectele de consultanta sunt din ce in ce mai solicitate de clienti.
Pentru a doua jumatate a anului in curs, Innobyte mizeaza pe proiectele de dezvoltare si mentenanta eCommerce, audit si consultanta pentru magazine online, atat pentru clientii din Romania, cat si pentru cei din Europa. Pentru industria locala de eCommerce, semestrul al doilea din fiecare an incepand cu 2011 este marcat de perioada de Black Friday si provocarile asociate. Pentru Innobyte, aceasta perioada vine cu proiecte ample de sprijinire a activitatii clientilor existenti, noi dezvoltari si optimizari.
„Black Friday este o perioada esentiala pentru activitatea magazinelor online, generand vanzari semnificative in a doua jumatate a anului, iar pregatirea infrastructurii si optimizarea performantelor platformelor necesita pregatiri sustinute. Estimam ca in perioada Black Friday 2021 vom suplimenta resursele umane si tehnice pentru sustinerea partenerilor nostri in acest tip de proiecte”, mentioneaza Catalin Bordei.
Clientii Innobyte sunt jucatori importanti din industriile locale si regionale de tehnologie, retail, servicii, sanatate, domeniul bancar, juridic, turism sau fashion precum: British American Tobacco, Noriel, European Space Agency (ESA), Fashion Days, eMag, PayU, iStyle, Denner Weinshop, F64.