Mastercard si Microsoft au anuntat saptamana trecuta o colaborare strategica menita sa imbunatateasca modul in care oamenii isi folosesc si isi administreaza identitatea digitala.
In prezent, verificarea identitatii online este in continuare conditionata de prezentarea unei dovezi fizice sau digitale, gestionata de o entitate centrala, fie ca este vorba despre numarul pasaportului, adresa, numarul permisului de conducere sau despre alte informatii pentru autentificare ale utilizatorului. Aceasta conditionare reprezinta o povara imensa pentru consumatori, care trebuie sa retina sute de parole pentru diferite identitati si care sunt supusi unor procese complexe prin intermediul carora trebuie sa-si dovedeasca identitatea si sa-si administreze datele. Lucrand impreuna, Mastercard si Microsoft si-au propus sa le ofere oamenilor o metoda sigura si imediata prin care acestia sa isi poata dovedi identitatea digitala, oricand si in orice situatie doresc.
Raspunsul la aceste provocari consta intr-un serviciu dezvoltat de Mastercard si de Microsoft, care le va permite consumatorilor sa introduca, sa controleze si sa distribuie datele de identitate asa cum isi doresc: prin intermediul dispozitivelor pe care le folosesc in fiecare zi.
„Peisajul identitatii digitale de azi este neuniform, iar ceea ce functioneaza intr-o anumita tara nu functioneaza si in alta. Avem oportunitatea de a dezvolta un sistem care sa-i puna pe oameni pe primul loc, oferindu-le control asupra propriilor date de identificare si a locurilor in care acestea sunt folosite. Colaborarea cu Microsoft ne aduce cu un pas mai aproape de a face sa devina realitate un serviciu de administrare a identitatii digitale care sa fie interoperabil la nivel global”, a declarat Ajay Bhalla, President, Cyber and Intelligence solutions, Mastercard.
Accesul la o identitate digitala universal recognoscibila poate oferi experiente noi si imbunatatite pentru utilizatori in cadrul interactiunilor cu diferite business-uri, furnizori de servicii sau cu propria comunitate online, in mai multe domenii, printre care:
- Servicii financiare: imbunatateste si grabeste procesul de identificare a persoanei care solicita un nou cont bancar sau un imprumut.
- Comert: permite o experienta personalizata si mai eficienta a cumparaturilor online si in magazine, indiferent de modalitatea de plata, de dispozitivul de plata sau de furnizorul de servicii.
- Servicii guvernamentale: simplifica interactiunile cu agentiile si cu serviciile guvernamentale, printre care depunerea taxelor, solicitarea pasapoartelor sau asigurarea contributiilor sociale.
- Servicii digitale: optimizeaza si asigura o utilizare simplificata a serviciilor de e-mail, a retelelor sociale, a serviciilor de streaming de filme/muzica si a platformelor de ridesharing.
„Identitatea digitala reprezinta piatra de temelie a modului in care oamenii traiesc, muncesc si se joaca in fiecare zi. Credem ca oamenii ar trebui sa aiba control asupra identitatii si a datelor digitale si suntem incantati de aceasta prima colaborare cu Mastercard prin intermediul careia vom da viata unor inovatii care sa asigure descentralizarea identitatii digitale”, a declarat Joy Chik, corporate vice president, Identity, Microsoft.
Aceasta initiativa legata de identitatea digitala ar putea ajuta si la rezolvarea altor provocari comune:
- Inregistrarea identitatii: mai mult de un miliard de oameni, majoritatea femei, copii si refugiati, nu sunt recunoscuti in mod oficial; o identitate digitala le poate imbunatati accesul la servicii de sanatate, financiare si sociale.
- Verificarea identitatii: o singura identitate digitala reutilizabila poate ajuta oamenii sa interactioneze cu comercianti, cu banci, cu agentii guvernamentale si cu nenumarati furnizori de servicii digitale, intr-un mod mai simplu, mai sigur si cu un cost mai mic.
- Prevenirea fraudei: o singura identitate digitala poate ajuta la reducerea fraudei si a furtului de identitate in diferite forme.
Initiativa va reprezenta fundatia pentru noi servicii Mastercard realizate cu sprijinul Microsoft Azure si va consolida colaborarea cu liderii din comunitatile bancare, ai operatorilor de retele mobile si ai comunitatilor guvernamentale. Mastercard si Microsoft isi unesc acele forte care au transformat ambele companii in lideri globali: experienta Microsoft in tehnologia identitatii si experienta Mastercard in organizarea in siguranta a interactiunilor digitale intr-un ecosistem multiplu complex.