Regista Digital SA, compania dedicata digitalizarii administratiei publice din Romania, a premiat in cadrul Galei Regista 2022, eveniment desfasurat pe 20 ianuarie, primariile si institutiile publice care s-au remarcat anul trecut in procesul de digitalizare. Obiectivul Galei a fost sa ofere echipelor administratiilor publice care folosesc Regista un cadru de celebrare a eforturilor lor pentru transformare digitala si, totodata, sa ofere o perspectiva asupra oportunitatilor in acest domeniu.
In cadrul Galei s-au acordat premii pentru cinci categorii, dar si un premiu special din partea a echipei Regista. Astfel, cei sase castigatori ai primei editii a Galei Regista au fost: Primaria Navodari, judetul Constanta la categoria Cea mai buna prezenta in mediile sociale; Primaria Targu Bujor, judetul Galati - Cea mai buna interactiune digitala cu cetatenii; Administratia Strazilor Bucuresti - Cea mai digitalizata institutie; Primaria Sanmartin, judetul Bihor - Cea mai digitalizata primarie de comuna; Primaria Navodari, judetul Constanta - Cea mai digitalizata primarie de oras si Primaria Tautii Magheraus, judetul Maramures - Premiul special Best Customer.
Cele cinci nominalizari pentru fiecare categorie si castigatorii au fost desemnati in mod obiectiv pe baza informatiilor din platforma Regista si a unui punctaj care reflecta utilizarea reala a functionalitatilor disponibile pentru procesul de digitalizare, un proces monitorizat de-a lungul intregii activitati din anul 2021.
Gala de Premiere a fost precedata de o dezbatere privind noile provocari si oportunitati in 2022 pe tema digitalizarii in Romania, si in contextul accelerarii proceselor de transformare digitala in perioada pandemiei. La dezbatere au participat personalitati relevante din administratia publica, cat si reprezentanti ai unor companii de tehnologie de top precum: Alexandru Lapusan, CEO si Co-fondator Zitec; Lucian Ungureanu, Cloud Business Group Lead, Microsoft Romania; Silvia Ionescu, Head of eCommerce, Banca Transilvania; Adrian Dinculescu, Managing Director, Namirial si Tudor Rosca, City Manager, Primaria Sector 1, Bucuresti.
Totodata, in cadrul Galei au fost prezentate o serie de interventii video realizate special pentru acest eveniment de catre reprezentantii administratiilor publice locale, Primari si City Manageri, din orase precum: Viena (Austria), Barcelona (Spania), Dublin (Irlanda), Tartu si Tallinn (Estonia) sau Leuven (Belgia). Mesajul comun care s-a regasit in discursul reprezentantilor din strainatate a fost acela ca cetatenii trebuie sa fie obiectivul principal si beneficiarii proceselor realizate cu ajutorul instrumentelor digitale. Succesul solutiilor digitale depinde de accesibilitatea, interoperabilitatea si usurinta de utilizare a procedurilor prin care cetatenii pot intra in contact cu autoritatile indiferent de problema pe care o au de rezolvat.
„Organizarea Galei Regista 2022 este inca o initiativa corelata cu misiunea Regista, si anume sa acceleram procesul de transformare digitala pentru un numar cat mai mare de institutii si companii din Romania. Ne dorim ca Gala Regista sa devina un eveniment anual in care sa celebram eforturile de digitalizare a echipelor din institutii, pentru ca aceasta Gala este in primul rand despre oamenii care aduc schimbarea. In timpul pandemiei, am vazut multe oportunitati in comunitatile mici din tara, unde procesele de digitalizare se pot realiza cu viteza mai mare. De aceea, cred ca pandemia a aratat ca digitalizarea in Romania are sanse mai mari sa plece din comunitatile mai mici, decat dinspre Bucuresti spre toata tara. Anul acesta, avem multe planuri pentru Regista si deja lucram la noi module care vor imbunatati si mai mult relatia dintre cetateni si institutiile publice”, a declarat Alexandru Lapusan CEO si cofondator Zitec.
Venituri estimate de 1,5 milioane euro pentru Regista in 2022
Pentru anul in curs, compania vizeaza o crestere de 50% a veniturilor, estimand ca acestea vor atinge o valoare de 1,5 milioane euro pana la finalul anului. Tot pentru acest an, Regista preconizeaza o rata de crestere a numarului de primarii si institutii care folosesc platforma, dar si a numarului de conturi de contribuabili si a numarului de solicitari online (formulare, sesizari, programari) trimise prin portalul e-Guvernare. In ceea ce priveste adoptia modului de Plati Online, lansat de companie anul trecut, Regista estimeaza ca peste 100 de institutii publice vor activa modulul in 2022.
Regista isi propune pentru acest an sa sustina in continuare digitalizarea institutiilor, iar pentru asta continua dezvoltarea de noi functionalitati, precum: posibilitatea de plata online a impozitelor, pe langa amenzi si taxe locale in parteneriat cu Banca Transilvania, dar si identificarea cetatenilor de la distanta prin video si aplicarea semnaturii electronice in parteneriat cu Namirial.
Gala Regista 2022 a fost organizata in parteneriat cu publicatia online Spotmedia, partenerii principali ai evenimentului au fost Zitec, Microsoft, Banca Transilvania si Namirial, iar partenerii media sunt Total PR, Wall-street, 9AM, Start-up.ro, Ghidul Primariilor, Bursa, Economistul, BizPLUS si Agerpres. Evenimentul a fost sustinut de Europa FM.
Pana in prezent, peste 800 de institutii publice si companii din toate judetele Romaniei si-au imbunatatit procesele de lucru si au redus birocratia prin intermediul Regista, lider de piata pe segmentul aplicatiilor de registratura si managementul documentelor in administratia publica locala. Regista are peste 15.000 de utilizatori la nivel national care au inregistrat de-a lungul timpului peste 16 milioane de documente in aplicatie, si numara peste 500 de institutii care folosesc portalul e-Guvernare.
Platforma Regista este dezvoltata de Zitec, lider pe piata de IT & digital marketing din Romania, specializat in dezvoltarea de solutii si servicii de transformare digitala. Zitec este una dintre putinele companii romanesti recunoscuta oficial ca Partener Gold Microsoft si este certificata conform standardelor ISO27001:2013 pentru Sistemul de management al securitatii informatiilor si ISO 9001:2015 pentru Sistemul de management al calitatii.
Regista automatizeaza si eficientizeaza activitatile din institutiile administratiei locale, judetene si centrale dar si din companii private. Platforma faciliteaza atat o comunicare optima intre departamentele institutiilor, cat si intre functionari si cetateni, pentru o rezolvare rapida si mult mai organizata a solicitarilor primite. Regista poate fi accesata de oriunde de catre functionarii publici sau angajatii companiilor, fiind disponibila direct din browser, fara instalare si cu toate informatiile stocate in siguranta in cloud Microsoft Azure in Uniunea Europeana.