RO EN
Coșul este gol

FIRMA DIGITALA, foaia de parcurs de la experiment pana la transformarea reala

Intr-o vreme in care resurse impresionante sunt alocate pentru implementarea programelor de transformare digitala - realitate vizibila mai ales in sectorul privat - rezultatele concrete intarzie sa apara. Conform estimarilor curente, doar in acest an cheltuielile pe astfel de canale depasesc 1.200 miliarde USD la nivel mondial, iar analizele arata ca doar in 1% dintre cazuri asteptarile vor fi indeplinite. Procesul de transformare este unul complex si, chiar daca s-a materializat prin castiguri importante in anumite domenii, cum ar fi serviciile de transport public prestate de companii precum Uber, in majoritatea cazurilor efectele scontate se lasa asteptate. Teoretic, un astfel de protocol presupune fundamentarea unei strategii digitale (care sa indice cu precizie tintele pe care si le propune fiecare companie), definirea unui model concret de afaceri, stablirea cu precizie a factorilor catalizatori/de influenta care sa coordoneze si sa vitalizeze actiunile stabilite, respectiv orchestrarea (gestiunea concreta a schimbarilor, pe tot parcursul procesului de transformare). Fiecare dintre elementele mentionate anterior trebuie analizat individual cu maxima responsabilitate, pentru a limita sansele de zadarnicire a intregului efort (foarte mari, de altfel, intr-un context atat de complex). Deja pe plan mondial s-au format grupuri de lucru formate din cei mai experimentati manageri ai unor companii consacrate din domeniul constructiilor. Actualmente, situatia este destul de dificila, dat fiind gradul precar de implementare a digitalizarii. Un exemplu ilustrativ pentru starea curenta este cel dat de un director executiv care reclama imposibilitatea de a urmari concret procesul logistic al unei comenzi de un milion de piese, in conditiile in care pe segmentul alimentar, de pilda, o comanda online de pizza poate fi controlata in fiecare moment, de la procesul de adaugare a ingredientelor pana la momentul exact al livrarii. Este clar ca transformarea digitala constituie un proces de mare complexitate, care va face multe „victime”, in special din cauza perturbarilor inerente pe care le presupune, dar singura cale de depasire a problemelor ramane cea a parcurgerii rationale a acestui traseu plin de provocari, prin stabilirea de obiective si urmarirea realizarii lor. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter