Prin implementarea si monitorizarea unor criterii de performanta, managerii companiilor din sectorul constructii pot obtine informatii relevante privind performanta activitatilor, potentialele surse de eroare a proceselor sau ariile operationale care necesita optimizare.
Utilizarea criteriilor de performanta in cadrul companiilor din sectorul Constructii contribuie la:
- imbunatatirea procesului decizional prin identificarea punctele forte si punctele slabe ale operatiunilor si luarea unor decizii bazate pe date concrete pentru a imbunatati eficienta activitatilor;
- gestionarea eficienta a resurselor prin urmarirea diferitelor tipuri de costuri (cu forta de munca, cu materiile prime si materiale, cu utilizarea echipamentelor) pot fi identificate zonele in care resursele sunt irosite, permitand o mai buna gestionare a acestora pentru a imbunatati performanta generala;
- cresterea satisfactiei clientilor prin evaluarea succesului proiectelor prin prisma satisfactiei clientilor si creeaza baza imbunatatirii calitatii livrabilelor astfel incat sa raspunda unor standarde din ce in ce mai inalte;
- imbunatatirea conformitatii prin evaluarea gradului de conformitate cu normele legislative privind siguranta, protectia mediului si alte reglementari legale specifice, permitand identificarea si corectia neregulilor.
Ce criterii de performanta e important sa monitorizati?
Iata cateva exemple:
- Incadrarea in timp masoara progresul proiectului de constructii in raport cu calendarul stabilit, indicand capacitatea companiei de a respecta termenele limita.
- Incadrarea in buget evalueaza progresul proiectului de constructii in raport cu bugetul alocat, indicand performanta financiara a proiectului.
- Costurile cu forta de munca cumuleaza costurile asociate resurselor umane implicate direct in proiectul de constructii, indicand eficienta utilizarii resursei umane.
- Costurile cu materiale insumeaza cheltuielile cu resursele materiale utilizate in proiectele de constructie, indicand eficienta aprovizionarii.
- Utilizarea echipamentelor masoara gradul de folosire al utilajelor si echipamentelor necesare in proiectul de constructii.
- Satisfactia clientilor masoara capacitatea de a raspunde cerintelor clientilor in ceea ce priveste calitatea si promptitudinea livrarii proiectului de constructii.
- Calitatea proiectului evalueaza calitatea prin indicatori precum acuratetea in raport cu specificatiile, durabilitatea si, de ce nu, estetica.
- Sustenabilitatea reflecta eficienta eforturilor companiei de gestionare a deseurilor, reducere a consumul de energie si a emisiilor poluante, indicand impactul activitatilor sale asupra mediului.
Urmarind indicatorii cheie de performanta companiile de constructii pot dobandi o imagine mai clara asupra performantei si progresului propriilor operatiuni, obtinand date obiective care sa le faciliteze deciziile de imbunatatire a eficientei activitatilor si de crestere a calitatii proiectelor livrate.
*** Articol de Alina Rafoi, Marketing and Communications Specialist la BITSoftware.