RO EN
Coșul este gol

BCG: Companiile de tehnologie raman in topul celor mai inovatoare afaceri din lume

Pentru al doilea an consecutiv, Apple ocupa primul loc pe lista, Microsoft urca doua pozitii si ajunge pe locul al doilea, in timp ce Amazon urca un loc, pe locul trei. Alphabet coboara trei locuri, pana pe patru, iar Tesla se mentine pe pozitia a cincea. Patru noi companii -ByteDance (#45), Nvidia (#15), Panasonic (#46) si Zalando (#25) - se alatura topului 50. In lista din acest an se remarca o revenire a industriei auto: GM (#42) si Ford (#43) reintra in top 50, iar Tesla (#5) si Toyota (#21) isi mentin pozitiile de anul trecut. Hyundai (#33) este un alt nume care ramane prezent in top.
In acest an, pentru cel de-al 16-lea raport al sau, BCG a adresat pentru prima data aspectul privind importanta componentei clima si sustenabilitate (C&S) in inovare. Pe masura ce, aproape zilnic, tot mai multe companii mari isi anunta angajamentul cu privire la zero emisii poluante, decalajul dintre angajamentul si capacitatea reala de a inova devine o problema reala.
 Astfel, studiul releva faptul ca pentru doua treimi dintre companiile din sondajul privind inovarea la nivel global in 2022, clima si sustenabilitatea (C&S) sunt o prioritate de top, in timp ce mai mult de jumatate raporteaza ca isi asuma sa inoveze in aceasta directie, mentionand atat inovarea, cat si C&S printre primele trei prioritati ale lor. Cu toate acestea, doar aproximativ una din cinci companii este pregatita sa actioneze, respectiv au incorporat prioritatile C&S in procesele lor de inovare, au construit capacitatile necesare si sunt gata sa dezvolte produse, si modele de afaceri inovatoare, cu rezultate concrete.
"In timp ce multe companii vorbesc despre sustenabilitate si isi iau angajamente privind emisii zero de carbon, mult prea putine dintre ele au facut cu adevarat munca de integrare a prioritatilor C&S in sistemele lor de inovare si generare de rezultate tangibile", spune Justin Manly, lider global al segmentului de crestere si inovare al BCG si coautor al raportului. "In acelasi timp, investitorii, autoritatile de reglementare, clientii si actionarii se asteapta cu totii ca organizatiile mari si directorii lor executivi sa fie un model de urmat cu privire la progresul real impotriva incalzirii globale."
Raportul masoara jucatorii inovatori dedicati C&S prin prisma cadrului de analiza comparativa a inovarii cu impact (i2i) al BCG, pentru a evalua disponibilitatea practicilor si platformelor lor de inovare. Dintre companiile dedicate C&S, 28% au un scor de 80 sau mai mare (un scor i2i perfect este de 100), ceea ce semnifica faptul ca sunt pregatite si echipate cu capacitati de inovare bine dezvoltate, deja implementate. Acest lucru indica faptul ca aproape trei sferturi dintre inovatorii C&S dedicati trebuie sa-si imbunatateasca procesele, iar 80% din ei se afla in fata unei curbe abrupte de invatare.
 
Top 50 inovatori conduc si in C&S
Multe dintre cele mai inovatoare companii din 2022 sunt deja lideri in domeniul inovarii C&S - majoritatea se afla printre primele organizatii care au adoptat principii de mediu, sociale si de guvernanta (ESG) si si-au stabilit angajamentele legate de decarbonizare. Aproape 80% (39) se califica drept inovatori de top C&S, potrivit voturilor globale acordate de companii.
Este interesant de remarcat faptul ca sectorul automotive se claseaza pe locul al II-lea in ce priveste procentul companiilor pentru care C&S reprezinta o prioritate, ceea ce reflecta angajamentul industriei fata de vehiculele electrice si autonome.
In concordanta cu ultimele cinci editii ale topului 50 al BCG, mai mult de jumatate din companiile de pe lista din acest an au sediul in America de Nord. Asia-Pacific si China continua sa fie hub-uri in crestere in ce priveste inovarea, companiile din aceste regiuni crescandu-si reprezentarea in top, de la patru, respectiv trei companii in 2018, la opt si, respectiv, sapte companii in 2022.
 
C&S, prioritate pentru cei mai mari emitatori de carbon
Raportul releva faptul ca industriile responsabile pentru cele mai mari emisii de carbon - bunuri de folosinta indelungata (85%), auto (78%), utilitati (77%) si petrol si gaze (77%) - sunt cele care prioritizeaza C&S cel mai mult. In plus, companiile cu emisii ridicate sunt cu 20% mai susceptibile decat cele cu emisii scazute sa vizeze solutii de tip deep-tech, necesare pentru o decarbonizare substantiala.
Companiile pregatite pentru C&S pun accentul pe o serie de aspecte ale sistemelor lor de inovare mai agresiv decat o fac alti inovatori. Ele incep cu ambitii mai mari, identifica domeniile pe care sa se concentreze, si au obiective clare de performanta. De asemenea, isi implica mai activ partenerii si chiar competitia.
Organizatiile pregatite pentru inovatii cu impact real au inregistrat, de asemenea, o crestere a productivitatii activitatilor lor de inovare si cercetare si dezvoltare. 80 % dintre companiile chestionate lucreaza de la distanta doua sau mai multe zile pe saptamana, iar 49% dintre inovatorii pregatiti pentru C&S raporteaza ca productivitatea activitatilor lor de inovare si cercetare si dezvoltare s-a imbunatatit cu 10%-50% datorita acestor noi modalitati de lucru.
"Pe masura ce sustenabilitatea urca pe ordinea de zi a sedintelor de board si in randul executivilor de pretutindeni, importanta inovatiei creste proportional", spune Michael Ringel, liderul global al BCG pentru analiza si cercetarea inovatiei si coautorul raportului. "Dar inovatia - fie ca este vorba de produse, procese sau modele de afaceri - nu este o functie izolata, care are loc intr-un laborator. Progresul depinde de inovatia incorporata in intreaga organizatie, cu aceleasi capacitati umane si tehnologice de care depinde succesul acesteia in afaceri."

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter