Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI) extinde gama serviciilor oferite online partenerilor sai. Noile functionalitati vor fi disponibile in curand, datorita dezvoltarii continue a sistemului informatic integrat de cadastru si carte funciara, care reprezinta una dintre prioritatile ANCPI din aceasta perioada, avand in vedere restrictiile impuse de prevenirea raspandirii COVID-19. Aceste activitati se circumscriu obiectivelor declarate ale ANCPI: fara hartii, fara numerar, fara ghiseu.
ANCPI, institutie aflata in subordinea Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei (MLPDA), continua seria demersurilor care au drept scop cresterea gradului de informatizare a institutiei, atat in cadrul proceselor interne specifice, cat si in relatia cu entitatile externe.
Astfel, va fi extinsa plata online, cu cardul, in aplicatia e-Terra, pentru servicii precum prima inscriere, parcelare sau dezmembrare.
Printre noile functionalitati ale sistemului informatic se numara si generarea automata din aplicatie, in format electronic, a documentatiilor tehnice de cadastru, cunoscute si sub denumirea de P.A.D. (Plan de Amplasament si Delimitare), pentru imobilele inscrise in sistemul integrat de cadastru si carte funciara.
De asemenea, dezvoltarea sistemului informatic va permite reducerea termenelor pentru dezmembrarea si comasarea proprietatilor imobiliare, precum si simplificarea acestor procese.
„Digitalizarea serviciilor pe care le ofera Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara este si va ramane una dintre prioritatile noastre. Lucram continuu la imbunatatirea sistemului informatic, pentru a veni in sprijinul partenerilor nostri. Consider ca, in anul 2020, este esential ca beneficiarii serviciilor oferite de ANCPI sa aiba de ales intre a veni la ghiseu (atunci cand acest lucru va fi posibil) si a obtine online documentele necesare. Mai mult decat atat, ne dorim ca, in viitorul apropiat, sa interconectam sistemul informatic al ANCPI cu sistemele altor autoritati, pentru crearea unei baze de date comune, care va eficientiza activitatea administratiei centrale si locale”, a punctat Laurentiu Alexandru Blaga, presedinte - director general al ANCPI.
Totodata, pentru cresterea nivelului de securitate al acestor operatiuni, ANCPI va implementa un mecanism superior de autentificare, bazat pe certificate digitale calificate.