Allview (Visual Fan SA, companie listata la Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul ALW) a inregistrat, in primul semestru al anului 2021 (S1), o cifra de afaceri de peste 13,58 milioane de euro (66,77 milioane de lei), din vanzarea de dispozitive electronice, respectiv un profit net de 972.000 de euro (4,78 milioane lei) pe acest segment de business ce reprezinta activitatile de baza („core activities”) ale companiei. Atat cifra de afaceri, cat si profitul net se situeaza peste previziunile bugetare pentru prima jumatate a acestui an, prezentate in memorandumul de listare a actiunilor la BVB, aratand ca producatorul IT&C din Brasov are premise excelente pentru depasirea obiectivelor de venit si profitabilitate anuale.
Fata de perioada similara din 2020 si cu referire la linia de business principala a companiei (dispozitive electronice), cresterea cifrei de afaceri in S1 2021 a fost de 55,20%, iar in cazul profitului net, avansul a fost de 62.74%. In ceea ce priveste marja neta de profit, aceasta a urcat la 7,16%, in S1 2021, comparativ cu cea inregistrata in S1 2020 (6,83%).
Cresterea activitatii de baza a Allview - productia de electronice a companiei (telefoane mobile inteligente, televizoare, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri si alte gadgeturi) - inregistrata in S1 2021, confirma evolutia ascendenta a acesteia, reflectata si la finele anului 2020, cand a fost cu 20% mai mare decat in 2019, respectiv cu 36% fata de 2018.
In S1 2020, cifra de afaceri totala a companiei s-a situat la 53,57 milioane de euro (263,27 milioane de lei), dar nivelul atins in acel interval s-a datorat unei conjuncturi de business favorabile in afara activitatii de baza a companiei. Astfel, pe fondul pandemiei COVID-19, Allview a ajutat, pe baza relatiilor indelungate cu furnizori din China, la procurarea de echipamente medicale, aflate la mare cautare de catre parteneri din sistemul public si privat din Romania. Experienta de aproape 20 de ani pe piata a demonstrat inca o data ca Allview are o echipa experimentata, ce poate valorifica rapid oportunitatile nou-aparute, dar previziunile de crestere a rezultatelor financiare ale companiei se refera la linia de business principala, productia de dispozitive electronice.
„Rezultatele pe primele sase luni ale acestui an atesta evolutia excelenta a vanzarilor de produse electronice Allview, pe care le dezvoltam in permanenta, anticipand directiile pietei. Ne bucuram ca eforturile noastre in directia dezvoltarii de produse inovatoare si de ultima generatie din punct de vedere tehnologic sunt apreciate de clientii nostri. Pe de alta parte, in 2021, confirmarea performantelor noastre a venit si dinspre piata de capital. Suma atrasa prin plasamentul privat de actiuni, din aprilie, ne permite accelerarea proiectelor de dezvoltare sub umbrela conceptului Touchless, fiind convinsi ca interactiunea cu dispozitivele electronice fara atingere se va generaliza in urmatorii ani, imbunatatind experienta utilizatorilor si conferind noi valente tehnologiei care ne inconjoara. In plus, listarea actiunilor, sub simbolul ALW, va adauga un capital de imagine demersurilor noastre de a atrage cele mai bune talente in echipa, de a accede pe noi directii de dezvoltare si de a ne extinde prezenta pe piete externe”, a declarat Lucian Peticila, fondator si director general al Allview (Visual Fan SA).
Pentru lunile ramase din 2021, Allview continua sa urmareasca atingerea statutului de lider pe piata romaneasca de Smart TVs cu Android TV™ si Google Assistant™ integrat si consolidarea pozitiei pe piata telefoanelor inteligente. La atingerea acestor obiective vor contribui si lansarea gamei de Smart TV-uri ePlay 7100, cu tehnologia Far Field Voice Control, si a noii game de smartphone-uri Soul X8, care impreuna cu castile wireless si AVI integreaza un sistem ce permite controlul vocal in limba romana, fara atingere.
Pentru 2022, „dorim sa dezvoltam si sa promovam o noua gama de produse si servicii, o noua linie de business, prin care ne propunem sa aducem digitalizarea la un alt nivel in casele utilizatorilor. Premisele pe care se bazeaza noua gama sunt: (1) tendintele actuale ale pietei, in care lumea va fi modelata de conceptul Industry 4.0, care presupune interconectarea tuturor dispozitivelor si a sistemelor smart existente; (2) necesitatea de a combate efectele incalzirii globale si de a asigura un mod de dezvoltare economica sustenabil, prietenos cu mediul: si (3) preocuparea globala pentru imbunatatirea sanatatii oamenilor, afectati de obezitate si de incertitudinile legate de calitatea hranei intens procesate pe care o consuma. Produsele si servicile Allview vor aduce un raspuns la aceste provocari, consolidand pozitia companiei pe piata IT&C”, anunta Lucian Peticila.
Pe piata de capital, Allview isi propune mentinerea unui nivel de motivare ridicat pentru investitori, atat prin cresterea performantelor financiare, cat si prin derularea recurenta de majorari de capital. Astfel, compania are in vedere operatiuni recurente de capitalizare a profitului prin distribuirea de actiuni gratuite, dar si majorari viitoare cu aport, prin care vizeaza sustinerea strategiei de dezvoltare, atat la nivel intern cat si international.