RO EN
Coșul este gol

2Checkout: Crestere semnificativa a comenzilor de software si servicii digitale

In Romania, restrictiile legate de circulatia persoanelor pe timpul starii de urgenta cauzata de pandemia Covid-19 au avut un impact pozitiv asupra cometului online de produse digitale, conform celui mai recent raport realizat de 2Checkout, furnizorul de solutii de monetizare pentru companii ce actioneaza la nivel global. Astfel, consumul de produse digitale a inceput sa creasca la jumatatea lunii martie, imediat dupa declansarea starii de urgenta.
Fata de februarie 2020, vanzarile de produse digitale in luna martie a acestui an au crescut cu 16%, trend ascendent oglindit si la nivel global. Cele mai accentuate cresteri in Romania s-au inregistrat la produsele de securitate informatica, la aplicatiile audio-video si la tool-urile de dezvoltare web.
“Este explicabila aceasta evolutie prin prisma faptului ca majoritatea oamenilor a stat acasa, iar tot mai multe companii au fost nevoite sa adopte sistemul de lucru de la distanta. Ceea ce a insemnat practic o crestere a cererii pentru produse digitale, in special software, in asa fel incat productivitatea sa ramana la un nivel bun si afacerile sa poata functiona in continuare”, precizeaza Laurentiu Ghenciu, VP Sales la 2Checkout.
Raportul referitor la impactul COVID-19 asupra vanzarilor de servicii si produse digitale, atat la nivelul Romaniei, cat si la nivel global, a luat ca referinta lunile martie si februarie 2020, iar informatiile au fost extrase din analiza tranzactiilor procesate prin platforma 2Checkout pentru mai mult de 17.000 de comercianti. Rezultatele cercetarii arata o crestere accelerata a vanzarilor online, in paralel cu evolutia pandemiei la nivel global.
 
Principalele concluzii ale analizei sunt:
  • Per total, 2Checkout a observat o crestere de 15% a vanzarilor globale de produse si servicii digitale determinata de pandemia COVID-19, in martie 2020 comparativ cu februarie 2020.
  • Cele mai mari salturi s-au inregistrat la aplicatiile multi-media (+40%), la cele de colaborare (+22%) si la solutiile de securitate (+15%).
  • Vanzarile online de servicii, spre exemplu, servicii de publicitate sau alte servicii pentru afaceri, au scazut cu 11%.
“Datele pe care le analizam in aceasta perioada marcata de incertitudine demonstreaza o crestere in achizitionarea de produse digitale menite sa imbunatateasca atat productivitatea, sa securizeze lucrul de acasa, dar si sa ne ofere acces la servicii de divertisment pe timpul in care suntem nevoiti sa respectam regulile de distantare sociala”, spune Erich Litch, Presedinte si Chief Operation Officer la 2Checkout. “Aceasta tendinta ilustreaza puterea pe care tehnologia o are si, in mod specific, rolul pe care comertul online il joaca in minimizarea impactului acestei pandemii asupra economiei globale”, completeaza Erich Litch.
 
Alte date specifice anumitor piete
Italia
Italia a fost prima tara unde numarul de comenzi online a crescut puternic, incepand de pe 9 martie. In medie, vanzarile online de produse digitale au crescut cu peste 40% in martie versus februarie. Comenzile au crescut in principal la solutiile de securitate, aplicatiile audio-video si instrumentele de dezvoltare web. Serviciile au inregistrat o scadere cu 21% fata de luna anterioara.
 
Spania
Numarul comenzilor a crescut semnificativ si in Spania incepand cu 15 martie. In medie, vanzarile online de produse digitale au crescut cu 30% in martie comparativ cu luna anterioara. Comenzile au crescut in special la software de securitate, la aplicatiile utilitare si la cele audio-video, in schimb serviciile au suferit o scadere accentuata, de 39%.
 
Germania
Numarul comenzilor au inceput sa creasca in Germania pe 19 martie. In medie, vanzarile online de produse digitale au crescut cu 15%, in martie versus februarie. In principal, s-au inregistrat mai multe comenzi la aplicatiile audio-video si multimedia. Germania este o piata puternica pentru produsele de securitate unde atat consumatorii individuali, cat si companiile achizitioneaza aceste produse in mod frecvent, astfel incat impactul COVID-19 asupra acestei categorii de produse este mai putin semnificativ. Vanzarile online de servicii au cunosc un declin cu 7%.
 
Marea Britanie
Marea Britanie este in topul tarilor la majoritatea categoriilor studiate de 2Checkout, vanzarea online de produse digitale cunoscand o crestere cu 14% in martie comparativ cu luna precedenta. La servicii s-a inregistrat insa o scadere de 4%.
 
Statele Unite
Numarul de comenzi a inceput sa creasca in Statele Unite incepand cu 17 martie. In medie, vanzarile online pentru produse digitale au fost cu 13% mai mari in martie 2020 decat in urma cu o luna. In acest segment, comenzile au crescut in principal la aplicatiile de securitate si la aplicatile audio-video si multimedia. Dintre celelalte categorii, spre exemplu, la produsele financiare, nu s-a inregistrat o crestere semnificativa. Serviciile au cunoscut o scadere in vanzarile online cu 8% fata de luna anterioara.
 
Suedia
Volumul de comenzi online pentru produse digitale in aceasta tara a cunoscut o crestere cu doar 8% fata de luna anterioara. In acelasi timp, a fost identificata o tendinta crescatoare la vanzarile de servicii online in martie versus februarie, ambele tendinte fiind probabil influentate de strategia guvernului suedez de a nu limita circulatia persoanelor.
 
Australia
Informatiile din platforma 2Checkout arata o crestere usoara a vanzarilor de produse digitale, similar cu Suedia, dar in Australia s-a simtit totusi un declin in vanzarile online totale, cu 10% in martie fata de februarie.
 
Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter