Suma medie pe care o aloca romanii pentru pavarea curtii se situeaza intre 10.000 si 15.000 de lei, respectiv peste 3.500 euro, suprafata amenajata cu acest buget fiind de 150-250 metri patrati, potrivit Symmetrica, liderul pietei locale de pavele si borduri vibropresate si cel mai mare producator autohton.
Conform datelor Symmetrica, segmentul persoanelor fizice castiga tot mai mult teren in business-ul companiei, pe masura ce clientii inteleg avantajele pe termen lung pe care le ofera pavajul, in detrimentul asfaltului. La acest moment, zonele vizate cu precadere de acest tip de investitie sunt caile de acces, atat cele pietonale, cat si cele auto.
”Tinta principala a clientilor este in primul rand amenajarea practica a accesului auto si pietonal spre locuinta. Insa, pe langa acestea, din ce in ce mai multi clienti isi doresc pavaj si in zone de relaxare, precum gradina sau terasa, unde proiecteaza si montarea unui gratar”, a declarat Sebastian Bobu, Directorul Executiv al Symmetrica.
In ceea ce priveste cele mai cautate tipuri de pavele, romanii aleg produse colorate, in nuante de maro si portocaliu, cu forme dreptunghiulare. Astfel, potrivit datelor Symmetrica, peste 90% din produsele vandute clientilor persoane fizice sunt colorate.
Cea mai mare comanda pe segmentul rezidential
Desi majoritatea clientilor persoane fizice nu depasesc bugetul de 15.000 de lei cand vine vorba de pavarea curtii, exista si comenzi de produse cu o valoare mult mai mare.
„Cea mai mare comanda, ca valoare, inregistrata anul acesta de Symmetrica pe segmentul rezidential, a fost de 300.000 lei, pentru un proiect de amenajare care a presupus pavajul unor suprafete mari de gradina, alei de acces auto si trotuare. In total, a fost amenajata o suprafata de peste 1.000 de metri patrati, cu produse din gamele Select si Gradina”, a mai mentionat Sebastian Bobu.