In conditiile scaderii investitiilor publice din ultimii ani, Symmetrica, liderul pietei locale de pavele si borduri vibropresate si cel mai mare producator autohton, vizeaza, pentru urmatorii 3 ani, o crestere a prezentei in retelele de magazine de tip Do-it-Yourself.
„In acest moment, aproximativ o zecime din clientii nostri provin din magazine de tip DIY, acestea fiind locatiile in care gasesc o gama mai larga de produse pentru amenajarea curtii si a casei, din care isi pot alege elementele necesare completarii unui proiect. Mentionez ca, odata cu lansarea gamelor adresate proiectelor rezidentiale, ne asteptam la o majorare a comenzilor din aceasta zona de cca. 3% anual, pentru urmatorii 3 ani”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
Comparativ cu 2014, cand vanzarile companiei in retelele DIY reprezentau cca. 7% din total, in acest an vor ajunge la 10%.
Conform afirmatiilor lui Sebastian Bobu, spre deosebire de showroom-urile producatorilor, magazinele DIY sunt mult mai atractive pentru clienti, atat datorita proximitatii, cat si a serviciilor oferite de catre acestea. Astfel, chiar daca, din considerente logistice, portofoliul de pavele este mai limitat intr-un magazin de bricolaj, clientul are posibilitatea de a achizitiona pe loc cantitati mici, beneficiind, in acelasi timp, si de transport si descarcare.
„In astfel de magazine, cel mai important aspect este interesul si dedicarea consultantilor. Chiar daca un client este convins ca va achizitiona un produs care i-a placut, specialistii au rolul de a-l ghida si de a-i oferi solutii adecvate nevoilor sale”, a completat reprezentantul companiei.