Unul dintre cele mai timpurii exemple de mall-uri vine din Roma Antica, din forumurile acelor vremuri, unde erau localizate pietele comerciale. Dupa cum se crede astazi, una dintre cele mai vechi mentiuni ale acestui tip de constructii se refera la Piata lui Traian, din Roma, situata in Forumul lui Traian.
Astazi, tendintele, functiunile gazduite și, cel mai important, design-ul exterior si cel interior al cladirilor, se afla in continua schimbare. Mall-urile se modifica in acelasi timp cu ele, iar in acest proces ele servesc drept barometru pentru experienta consumatorilor. Se obișnuia ca mall-urile sa fie pur și simplu depozite pentru o varietate de magazine, fiind un centru de atractie tocmai datorita comoditatii. Marile mall-uri din zonele suburbane erau, de fapt, magazine de baza, care raspundeau nevoilor de consum. Mall-urile au devenit o experienta imbunatatita fata de cea a shopping-ului de pe marile bulevarde.
Arhitectii specializati in construirea de mall-uri se confrunta cu nenumarate provocari, intrucat un mall trebuie sa fie cat mai spatios, pentru a gazdui zeci de magazine, dar nu foarte mari, pentru a nu obosi cumparatorii; cladirea trebuie sa ofere acces luminii naturale si aerului exterior, dar astfel incat sa nu concureze cu sistemele artificiale de iluminat; de asemenea, clientii trebuie sa se simta putin pierduti, sa colinde de la un magazin la altul, dar in acelasi timp sa gaseasca usor ieșirile in caz de urgente. Saint-Gobain a venit cu raspunsuri și solutii la aceste probleme importante, contribuind profund la schimbarea paradigmei mall-urilor moderne.