Primarul Ilie Bolojan a prezentat in cadrul conferintei de presa din 28 septembrie 2017, detalii privind partea de infrastructura conectiva a terminalului intermodal cu reteaua principala de transport. De altfel, indicatorii tehnico-economici ai proiectului "Construirea de drumuri colectoare si a pasajului pentru Centrul de Transport Intermodal - Varianta I recomandata de proiectant" au si fost aprobati in sedinta Consiliului Local.
Strategia de dezvoltare a orasului pe termen mediu si lung are in vedere dezvoltarea unui centru intermodal pentru asigurarea transportului combinat rutier-feroviar al marfurilor, cu facilitati de manipulare si depozitare a marfurilor si zone dedicate serviciilor. Locatia propusa pentru dezvoltarea proiectului de construire a terminalului este un amplasament situat in zona garii C.F.R din Episcopia Bihor, cu acces printr-un drum municipal la drumul european E60/drumul national DN1. In vederea deservirii viitorului centru de transport intermodal se propune realizarea unui pasaj suprateran in intersectia strazii Calea Borsului cu strazile Uzinelor si Nicolae Filipescu, zona giratiei existente, precum si a unui drum colector paralel cu Calea Borsului, incepand de la intersectia cu acces la Centrul Intermodal.
Primarul Ilie Bolojan a precizat ca pasajul, care va avea o lungime de aprox 270 m, se va realiza peste giratia de acces in parcul industrial. Pasajul va avea doua benzi de circulatie, fiecare cu latimea de 3,9 m. Proiectul prevede realizarea de la pasaj si a unui drum colector in lungime de 1,4 km. Totodata, va fi largit drumul de iesire catre Ungaria pe o lungime de aprox 1,3 km, cu cate o banda pe sens, in asa fel incat sa poata fi executat pasajul. Valoarea totala a proiectului este de 23.409.847, 94 lei, intreaga lucrare urmand sa fie realizata in 19 de luni, din care 3 luni reprezinta proiectarea.
"S-a ales varianta I propusa de proiectant, aceea a realizarii pasajului cu doua benzi de circulatie. Daca se mergea pe varianta cu patru benzi, investitia era cu mult mai mare, iar in plus trebuia relocata in totalitate linia de tramvai din zona respectiva. Daca totul va merge bine, noi vom demara procedura de licitatie pentru acest subproiect - partea de infrastructura conectiva a terminalului intermodal cu reteaua principala de transport, in cursul lunii octombrie. Ea va ramane in proprietatea si administrarea orasului Oradea, iar partea de terminal intermodal propriu-zis va intra in sarcina celui care va castiga licitatia", a declarat primarul Ilie Bolojan.
S-a aprobat inceperea transferului in proprietatea municipiului a unei suprafete de 30.067 mp, in vederea realizarii unui nou pasaj peste centura
In cadrul aceleiasi conferinte, primarul Ilie Bolojan a prezentat si proiectul de hotarare privind demararea procedurii de transmitere a suprafetei de 30.067 mp, aflata momentan in administrarea Ministerului Transporturilor in administrarea Municipiului Oradea, in vederea realizarii investitiei de utilitate publica „Pasaj denivelat intre drumul de centura al Municipiului Oradea si str. Universitatii."
„Studiul de fezabilitate pentru realizarea acestui pasaj este aproape gata. Daca totul va fi in regula, in sedinta ordinara din luna octombrie va fi aprobat, dar pentru a putea incepe lucrarile este nevoie ca terenul pe care ar urma sa se faca acest pasaj sa fie in administrarea sau in proprietatea Consiliului Local", a spus Ilie Bolojan.
In perioada 2001/2003, a fost realizata soseaua de centura a municipiului Oradea, fapt ce a condus la scoaterea traficului greu si a traficului de tranzit din municipiu. Deoarece traficul pe soseaua de centura este in crestere, s-a impus necesitatea reconfigurarii intersectiilor cu strazile de intrare-iesire. Astfel, au fost construite pasaje supraterane peste drumul de centura in zona strazii Nojoridului si Ciheiului, alaturi de pasajele peste DN 76 si DN 79. Proiectul prezentat are in vedere necesitatea amenajarii intersectiei intre drumul de centura si str. Universitatii, prin realizarea unui pasaj denivelat, care va permite fluidizarea circulatiei de tranzit si care va lega zona centrala a municipiului cu Parcul Industrial Eurobusiness 2, piata Obor, supermarketuri etc.