Primaria Oradea a finalizat procedura de licitatie pentru "Demolarea Pasarelei Plevna din beton armat peste Crisul Repede, elaborare proiect tehnic pentru executie, obtinere autorizatii si executie lucrari pentru construire pod peste Crisul Repede intre str. Plevnei si str. Szigligeti Ede".
Pentru realizarea acestei lucrari au fost depuse cinci oferte: Asocierea S.C DACIA FABER S.R.L - lider, cu S.C POD PROIECT S.R.L - ascociat; Asocierea S.C. FREYROM S.A lider - S.C PROCONS GROUP S.R.L asociat 1 - S.C AQUACONS S.R.L asociat 2 - S.C ELECTRO EXCEL GREEN CONSULTING S.R.L - asociat 3; Asocierea Implemia Baugesellschaft m.b.H - lider, avandu-l ca asociat pe S.C Viaponte Rom; Asocierea S.C PRODIAL S.R.L lider- S.C DRUMEX S.R.L asociat nr. 1- METABET C.F S.A asociat nr. 2 - RITMOTEH S.R.L asociat nr. 3 - DRUMURI ORASENESTI S.A asociat nr. 4 si Asocierea S.C TRAMECO S.A lider - S.C VEGA 93 S.R.L asociat nr.1 - S.C VIA DESIGN S.R.L asociat nr. 2.
Dupa evaluarea ofertelor s-a stabilit castigatorul licitatiei, respectiv Asocierea S.C FREYROM S.A - S.C PROCONS GROUP S.R.L - S.C AQUACONS S.R.L - S.C ELECTRO EXCEL GREEN CONSULTING S.R.L, cu o valoare ofertata de 9.641. 895,37 lei fara TVA. Termenul de contestatie este de 5 zile, durata de elaborare a documentatiei tehnico-economice este de 2 luni, iar durata de executie conform contractului este de 14 luni.
Primaria Oradea a anuntat inca din primavara acestui an intentia de a construi un nou pod rutier peste Crisul Repede in locul pasarelei pietonale de la fostul Centru de Calcul, pasarela construita in anii '50. Consiliul Local al municipiului a aprobat denumirea de ,,Podul Centenarului", iar municipalitatea doreste ca acesta sa fie inaugurat in data de 1 Decembrie 2018, cu prilejul Centenarului Unirii.
,,Expertiza tehnica a pasarelei, intocmita in anul 2016 a constatat deficiente grave ale suprastructurii, ceea ce justifica necesitatea construirii unui pod nou, care sa satisfaca atat necesitatile circulatiei auto, cat si cea pietonala. Acesta va crea un culoar de circulatie care va atrage traficul de pe podurile Sf. Ladislau si Decebal, avand si rolul de a descongestiona traficul pe strazile adiacente si in zona centrala, fiind in concordanta cu intentia Primariei de a reduce treptat traficul auto din Piata Unirii, acesta urmand sa fie preluat de noile artere. Dupa terminarea perioadei de contestatii urmeaza semnarea contractului si predarea amplasamentului, iar apoi se va emite ordinul de incepere a lucrarilor", a declarat Florin Birta, viceprimarul municipiului Oradea.