Ca urmare a informarii oficiale primite din partea Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania referitoare la aprobarea Programului National de Cadastru si Carte funciara in Romania 2015-2023, presedintele Consiliului Judetean Cluj, domnul Mihai Seplecan a analizat impreuna cu conducatorii departamentelor de resort din cadrul institutiei implicatiile acestui program pentru judetul Cluj si a dispus o serie de masuri concrete pe care forul administrativ judetean trebuie sa le ia pentru implementarea acestuia in unitatile administrativ-teritoriale (UAT-uri) ale judetului Cluj.
In concret, prin Hotararea Guvernului Romaniei nr. 294/2015 a fost aprobat Programul National de Cadastru si Carte funciara in Romania 2015-2023, gestionat de catre Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, al carui scop este acela de realizare a inregistrarii tuturor imobilelor in sistemul integrat de cadastru si carte funciara la nivelul intregii tari, cunoscut fiind faptul ca, potrivit estimarilor Ministerului Dezvoltarii Regionale si a Administratiei Publice din Romania, in acest moment, mai putin de 20% dintre imobilele din Romania sunt cadastrate (cca. 7,4 milioane).