Comisarul european Corina Cretu a aprobat alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul major „Constructia liniei de metro 6 (1 Mai-Tokyo)”, ce a fost inclus de autoritatile romane in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare.
„Locuitorii din capitala Romaniei vor ajunge mult mai repede in zona de nord a Bucurestiului gratie unei investitii de peste o jumatate de miliard de euro din Fondul de coeziune. Acest proiect finantat prin politica de coeziune va imbunatati in mod concret viata de zi cu zi a celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucurestiului, care vor beneficia astfel de servicii de transport urban mai bune. Sper ca pana in 2023 - care este termenul prevazut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astazi - autoritatile romane sa gaseasca solutii pentru finalizarea magistralei M6, astfel incat sa se poata circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai pana la Aeroportul International Otopeni”, a declarat comisarul european pentru politica regionala Corina Cretu referitor la proiect.
Cofinantarea europeana este destinata constructiei unei sectiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cat urmeaza sa aiba la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord - Aeroport Henri Coanda Otopeni) din Bucuresti. Aceasta va asigura legatura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Straulesti). Totodata, proiectul prevede constructia a sase noi statii de metrou subterane intre zona 1 Mai si complexul comercial Baneasa - acolo unde urmeaza sa fie amplasata statia Tokyo -, precum si achizitionarea a douasprezece garnituri de metrou, fiecare cu cate sase vagoane.
Lucrarile pentru magistrala de metrou M6, sectiunea 1 Mai - Tokyo, sunt programate sa inceapa in a doua parte a acestui an.