In continuarea proiectelor de sprijinire a companiilor membre in directia consolidarii guvernantei corporative, prin grupul de lucru dedicat acestei arii, AmCham Romania lanseaza Ghidul privind rolul ofiterului de conformitate, un set de indrumari practice aplicabile deopotriva companiilor private si publice.
"In contextul unui climat de afaceri in continua schimbare, nu putem evidentia suficient importanta implementarii unui cadru solid de guvernanta corporativa, corelat cu realitatile prezente. Corporatiile globale se disting in acest domeniu prin alocarea unor echipe dedicate pentru implementarea celor mai bune practici din sectorul privat si din sectorul public. Pornind de la aceasta nevoie crescanda de acces la resurse si bune practici pentru activitatea de conformitate, si construind pe expertiza relevanta a membrilor comunitatii AmCham, ne bucuram sa oferim un instrument practic care sa raspunda acestei nevoi. Ghidul privind rolul ofiterului de conformitate contine informatii despre planificarea, implementarea si evaluarea unei activitati functionale de conformitate, aplicabil companiilor private si publice”, a punctat Radu Florescu, Vice-Presedintele AmCham Romania si liderul grupului de lucru AmCham dedicat guvernantei corporative.
In ghidul lansat de AmCham, functia ofiterului de conformitate este definita ca fiind una de suport, menita sa asigure desfasurarea activitatii dupa cele mai inalte standarde de etica si conformitate, in baza principiului asumat la nivelul intregii companii conform caruia costul conformitatii este mai mic decat costul neconformitatii.
Ghidul ofera indrumare cu privire la stabilirea celui mai adecvat nivel de incadrare a ofiterului de conformitate in organigrama unei companii, si recomanda alocarea unui rol in forul de conducere, indeplinind un rol de legatura intre conducere si angajati.
Profilul profesionistului care supravegheaza programul de conformitate si cultiva o cultura a conformitatii necesita, conform Ghidului propus de AmCham, experienta si abilitati tehnice care sa ii permita o buna intelegere a implicatiilor legislative si o cunoastere aprofundata a activitatii companiei precum si a industriei din care face parte. In plus, competentele digitale, de management a proiectelor, gandirea strategica, abordarea proactiva sau inteligenta emotionala fac parte din setul de abilitati recomandat pentru un ofiter de conformitate.
AmCham va promova aceste recomandari catre comunitatea de afaceri precum si catre companiile de stat prin prezentari si discutii dedicate si invita in primul rand companiile membre sa foloseasca aceste resurse pentru a alinia procedurile si practicile interne cu reglemementarile in vigoare si cu recomandarile intemeiate pe cele mai bune practici in domeniu.
Seria ghidurilor elaborate de AmCham ca parte a demersului de a ajuta companiile sa instituie si sa respecte proceduri transparente de guvernanta corporativa, include Ghidul privind conflictele de interese, Ghidul privind evaluarea integritatii partenerilor de afaceri, Ghidul privind principiile anti-coruptie.
Cu acest prilej AmCham Romania face apel la intensificarea eforturilor guvernamentale in directia aplicarii cadrului legislativ de guvernanta corporativa la nivelul intreprinderilor de stat. Pentru Ghidul privind rolul ofiterului de conformitate, click aici!