Lista contine 110 arhitecti-sefi ce activeaza in cadrul celor mai importante diviziuni administrative (primarii si/sau consilii judetene) din intreaga tara. Astfel, sunt evidentiati arhitectii-sefi din 41 de judete si municipiul Bucuresti (de la Primaria Capitalei si a celor sase sectoare), respectiv din 64 de localitati distincte, astfel: Adjud, Alba Iulia, Alexandria, Arad, Bacau, Baia Mare, Bistrita, Botosani, Braila, Brasov, Buftea, Buzau, Calafat, Calarasi, Campia Turzii, Campina, Carei, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Curtea de Arges, Deva, Drobeta-Turnu Severin, Dragasani, Focsani, Galati, Gherla, Giurgiu, Hunedoara, Husi, Iasi, Lugoj, Mangalia, Medgidia, Medias, Miercurea Ciuc, Motru, Oradea, Otopeni, Petrosani, Piatra Neamt, Pitesti, Ploiesti, Ramnicu Sarat, Ramnicu Valcea, Reghin, Resita, Roman, Rosiori de Vede, Satu Mare, Sfantu Gheorghe, Sibiu, Sighisoara, Slatina, Slobozia, Suceava, Targoviste, Targu Jiu, Targu Mures, Timisoara, Tulcea, Turda, Vaslui, Vatra Dornei si Zalau. In perspectiva incheierii de parteneriate pentru efectuarea de livrari de materiale, tehnologii si servicii specifice, aveti posibilitatea sa consultati lista arhitectilor-sefi, care include informatii cu privire la: denumirea institutiei in cadrul careia activeaza acestia, date de contact ale specialistilor respectivi (nume, prenume, localitate, judet, cod postal, adresa, numar de telefon/fax, adresa de e-mail, website, telefon mobil) etc.
Atributii complexe, exercitate de arhitectii-sefi
Profesia de arhitect-sef este bine reprezentata in tara noastra, prin intermediul mai multor organizatii de profil (nonguvernamentale sau aflate in administrarea Executivului), cum ar fi: Asociatia Arhitectilor-Sefi ai Judetelor din Romania (cu sediul in Iasi), Corpul Arhitectilor-Sefi de Municipii (din cadrul Asociatiei Municipiilor din Romania), Registrul Urbanistilor din Romania, Ordinul Arhitectilor din Romania, Agentia Nationala a Functionarilor Publici (ANFP) etc. Potrivit ANFP (institutie aflata in subordinea Ministerului Administratiei si Internelor – MAI), "arhitectul-sef constituie o functie publica de conducere specifica, pentru a carei ocupare se cer studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta, in conditiile legii". In ceea ce priveste persoanele ce pot ocupa aceasta functie, in art. 36 din Legea nr. 350 din 6 iulie 2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, modificat succesiv prin Legea nr. 345/2009 si OUG nr. 7/2011, se arata ca: "in cadrul aparatului propriu al consiliului judetean, municipal sau orasenesc si in cel al Consiliului General al Municipiului Bucuresti se organizeaza si functioneaza, potrivit legii, structuri specializate in domeniul amenajarii teritoriului si al urbanismului, conduse de arhitectul-sef al judetului, al municipiului sau al orasului, respectiv de arhitectul-sef al municipiului Bucuresti. Functia de arhitect-sef este ocupata, in conditiile legii, de un functionar public, specialist atestat de Registrul Urbanistilor din Romania, avand formatia profesionala dupa cum urmeaza: de arhitect diplomat, urbanist diplomat, arhitect sau urbanist, absolvent de masterat, la nivelul judetelor, municipiilor resedinta de judet, municipiului si sectoarelor municipiului Bucuresti; de arhitect diplomat, urbanist diplomat, arhitect sau urbanist, absolvent de licenta si master sau studii postuniversitare in domeniul urbanismului si amenajarii teritoriului, la nivelul municipiilor; de arhitect diplomat, urbanist diplomat, arhitect sau urbanist, de inginer urbanist si inginer in domeniul constructiilor, absolvent de master sau studii postuniversitare in domeniul urbanismului si amenajarii teritoriului, precum si de conductor arhitect, la nivelul oraselor; de arhitect, urbanist, conductor arhitect, inginer in domeniul constructiilor, avand cursuri de formare profesionala in domeniul urbanismului si autorizarii constructiilor, la nivelul comunelor. Atributiile, raspunderile si drepturile arhitectului-sef, precum si organizarea si functionarea structurilor de specialitate din subordine se stabilesc prin regulament elaborat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei si de Registrul Urbanistilor din Romania, cu consultarea structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice locale, si aprobat de Guvern". Totodata, OUG nr. 7/2011 ce modifica Legea nr. 350 din 6 iulie 2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul defineste atributiile arhitectului-sef, subliniind ca acesta "desfasoara o activitate de interes public, al carui scop principal este dezvoltarea durabila a comunitatii, coordonarea activitatilor de dezvoltare teritoriala, amenajarea teritoriului si urbanism, protejare a valorilor de patrimoniu si a calitatii arhitecturale la nivelul unitatii administrativ-teritoriale. Arhitectul-sef nu poate fi subordonat unui alt functionar public din cadrul aparatului de specialitate al presedintelui Consiliului judetean sau al primarului, indiferent de tipul structurii pe care o conduce, directie generala, directie sau serviciu. In activitatea lor, arhitectii-sefi sunt sprijiniti de Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si Urbanism (CTATU), comisie cu rol consultativ care asigura fundamentarea tehnica de specialitate in vederea luarii deciziilor. Arhitectii-sefi coopereaza permanent cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului in vederea transpunerii liniilor directoare de dezvoltare durabila la nivel national, politicilor sectoriale, programelor nationale si proiectelor prioritare. Structura de specialitate condusa de arhitectul-sef al judetului, al municipiului Bucuresti, al municipiului sau al orasului, indeplineste urmatoarele atributii principale: initiaza, coordoneaza din punct de vedere tehnic elaborarea, avizeaza si propune spre aprobare strategiile de dezvoltare teritoriala urbane, precum si documentatiile de amenajare a teritoriului si de urbanism; convoaca si asigura dezbaterea lucrarilor Comisiei tehnice de amenajarea teritoriului si urbanism; intocmeste, verifica din punct de vedere tehnic si propune emiterea avizelor de oportunitate, a certificatelor de urbanism si a autorizatiilor de construire; urmareste punerea in aplicare a strategiilor de dezvoltare urbana si a politicilor urbane, precum si a documentatiilor de amenajare a teritoriului si de urbanism; asigura gestionarea, evidenta si actualizarea documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului; organizeaza si coordoneaza constituirea si dezvoltarea bancilor/bazelor de date urbane; coordoneaza si asigura informarea publica si procesul de dezbatere si consultare a publicului in vederea promovarii documentatiilor aflate in gestiunea sa; avizeaza proiectele de investitii publice din punctul de vedere al conformitatii cu documentatiile de urbanism legal aprobate; participa la elaborarea planurilor integrate de dezvoltare si le avizeaza din punctul de vedere al conformitatii cu documentatiile de amenajarea teritoriului si de urbanism legal aprobate; avizeaza proiectele de investitii publice din punctul de vedere al conformitatii cu documentatiile de amenajare a teritoriului si de urbanism legal aprobate". Pentru informatii suplimentare, click aici!