Joi, 12 noiembrie, la Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei, va avea loc o noua sedinta a Consiliului interministerial de avizare lucrari publice de interes national si locuinte, in cadrul careia vor fi prezentate si supuse avizarii studiile de prefezabilitate si de fezabilitate pentru:
- tren metropolitan Gilau - Floresti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bontida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou si tren metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de metrou); investitia, in valoare totala estimata de 5.669.949.835 lei, va fi finantata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, fonduri europene nerambursabile si rambursabile prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor (MTIC), precum si din alocatii de la bugetul local prin UAT municipiul Cluj-Napoca si UAT comuna Floresti si alte surse legal constituite; obiectivul va avea o lungime de 14,40 km si 14 statii;
- reabilitarea si modernizarea infrastructurii de transport naval in porturile din afara retelei TEN-T - Port Corabia, in valoare de 146.168.393 mii lei (fonduri externe nerambursabile asigurate prin POIM - 85%); proiectul prevede realizarea de cheuri modernizate, volume dragaje, drum in incinta portuara, 5 poduri de descarcare, o intersectie giratorie si un punct de control frontiera cu parcari;
- varianta de ocolire Giurgiu, cu o lungime de 12,068 km, 7 poduri, pasaje, structuri casetate, 4 intersectii la nivel tip giratorii si doua parcari; obiectivul, in valoare de 407.532.000 lei, va fi finantat din fonduri externe nerambursabile (fonduri de coeziune - 85%), de la bugetul de stat, prin bugetul MTIC;
- pod peste Tisa in zona Teplita din Sighetu Marmatiei, cu o lungime de 1,2 km si o valoare de 168.726.000 lei, finantat din fonduri externe nerambursabile (POIM - 85%), de la bugetul de stat prin bugetul MTIC, situat de o parte si de alta a raului Tisa, intre DN 18 in Romania si H 09 in Ucraina; proiectul prevede si realizarea unor poduri paralele, cate unul pentru fiecare sens de circulatie.