Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a elaborat un proiect de Hotarare de Guvern prin care stabileste standardele de cost pentru mai multe tipuri de lucrari de infrastructura (rutiere, aeriene, feroviare si navale). Standardele de cost au fost elaborate astfel incat “sa raspunda unui minim necesar de finantare si sa evite atat subfinantarea cat si suprafinantarea datorita erorilor de fundamentare a costurilor lucrarilor de investitii pentru obiectivele din domeniul infrastructurii de transport", se arata in nota de fundamentare a proiectului. Standardele de cost aferente drumurilor nationale nu cuprind lucrarile de poduri, pasaje, viaducte, podete, de consolidare teren de fundare, stabilizare versanti si taluze, lucrarile hidrotehnice, tunelurile, intersectiile la nivel sau denivelate si alte dotari ale drumului (iluminat, parcari, centre de intretinere etc.), in cazul autostrazilor nefiind luate in calcul nici lucrarile pentru protectia mediului.
Costurile vor fi actualizate periodic de catre minister ca urmare a evolutiei preturilor la materiale, manopera, utilaje, precum si a evolutiei progresului tehnic in domeniul infrastructurii de transport. In ceea ce priveste domeniul de aplicare, proiectul stipuleaza ca standardele de cost se adreseaza ordonatorilor de credite in vederea fundamentarii indicatorilor tehnico-economici ai lucarilor de interventii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinta, precum si operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor in vederea contractarii executarii lucrarilor de constructii.
Pentru mai multe detalii, click aici