Guvernul a aprobat, recent, normele de aplicare a Legii parteneriatului public-privat (PPP), prin care sunt stabilite conditiile de selectie a firmelor care vor sa participe la proiecte derulate intr-un astfel de sistem. Potrivit acestora, firmele care depun oferte pentru un parteneriat public-privat vor fi selectate pe baza rezultatelor obtinute la proiecte similare din ultimii 5 ani si in urma unui audit financiar pe ultimii 3 ani, investitia fiind derulata obligatoriu printr-o companie de proiect in care investitorul este majoritar.
Principalele criterii de analiza si selectie a candidatilor cu care vor fi semnate contractele sunt scrisorile de garantie bancara sau alte dovezi de asigurare a riscului profesional, cifra de afaceri globala sau in domeniul de afaceri aferent proiectului din ultimii trei ani si un audit financiar emis de persoane autorizate, pe precedentii trei ani financiari. In acelasi timp, “ofertantul va trebui sa demonstreze ca a inteles obiectivele proiectului, prin elaborarea unui document prin care sa prezinte in concept propriu cateva elemente legate inclusiv de colaborarea cu partenerul public si valoarea estimata a investitiei, precum si ca exista un acord de principiu incheiat intre asociatii firmei interesate”. Tipurile de contracte de parteneriat public-privat pot fi de tipul proiectare-constructie-operare-transfer, constructie-operare-dezvoltare-transfer, constructie-operare-transfer, dezvoltare-intretinere-operare-transfer si reabilitare-operare-transfer. In cazul in care la procesul de selectie se prezinta o singura firma, comisia trebuie sa analizeze cererea in baza criteriilor de selectie stabilite. "In cazul in care la selectie se va prezenta un singur candidat, comisia analizeaza, in baza criteriilor de selectie aprobate, documentatia prezentata de acesta si, in cazul in care sunt indeplinite conditiile de selectare, se semneaza acordul de proiect si se continua, conform legii, etapa de negociere'', se precizeaza in document.
Pentru a citi documentul integral, click aici