RO EN
Coșul este gol

Adresa: B-dul Dimitrie Pompeiu 10A , Bucuresti , Sector 2
Telefon: 031.402.22.72; 031.402.22.73 , 031.402.22.72; 031.402.22.73
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Prezentare
Architect Service: Suspendarea PUZ-urilor de sector vine cu noi provocari
 
\"\"
 
 
 
 
 
Arh. Constantin Ciurea (63 de ani)
Functia/Firma: arhitect fondator, asociat unic al Architect Service;
Experienta profesionala: 32 de ani pe piata de arhitectura si proiectare.
 
Architect Service, companie de arhitectura si proiectare ce a semnat concepte pentru cladiri de anvergura precum Globalworth Tower, Green Court Bucharest, Equilibrium sau Globalworth Campus, traverseaza o perioada dificila in contextul pandemiei, care a blocat piata constructiilor de birouri, predilecta pentru companie. In acest context, la capitolul noi proiecte, compania mizeaza pe piata hoteliera si rezidentiala, desi, potrivit arhitectilor, lucrurile se misca destul de greu si in aceasta zona, mai ales dupa decizia Primariei Municipiului Bucuresti de a bloca PUZ-urile coordonatoare pentru cinci din cele sase sectoare ale Capitalei.
Arh. Constantin Ciurea, coordonatorul Arhictect Service, este absolvent al Universitatii de Arhitectura "Ion Mincu" din Bucuresti, arhitect practician care lucreaza in mediul privat din anul 1991, cand a fondat Architect Service. A realizat, in cadrul firmei pe care o conduce, numeroase studii de urbanism, proiecte de locuinte individuale si colective, constructii de birouri, hoteluri, constructii publice si cu destinatii speciale pentru care a asigurat servicii de proiectare si asistenta tehnica pe durata executiei, pana la finalizarea obiectivelor. Printre cele mai cunoscute realizari se numara ansamblul Porsche-Pipera, cladirea Bog’Art, Hotelul Duke, Ramada (Sibiu) etc. S-a remarcat prin calitatea novatoare a proiectelor si a reusitei rezultatului final al constructiilor. Lucrarile realizate au fost distinse cu nominalizari in cadrul Anualelor si Bienalelor nationale, cu Marele premiu al Anualelor de Arhitectura si cu Premii ale Asociatiei Inginerilor Constructori Proiectanti.
 
- La ce proiecte noi lucrati, in aceasta perioada?
- Lucram la doua hoteluri in Bucuresti, unul in Cluj si pregatim un ansamblu de locuinte, tot in Bucuresti, dar acesta depinde mult de avizarea studiului urbanistic care se afla in acest proces de mai bine de un an. Din cauza pandemiei aceste lucrari au termenele de finalizare amanate si probabil vor fi finalizate anul viitor. Avem proiecte de anvergura realizate in anii anteriori si ne bucuram ca Skanska a inceput lucrarile de constructie la cladirea de birouri Equilibrium 2, un proiect important de-al nostru. Noua cladire va avea 12 niveluri (2S+P+11E), 200 de locuri de parcare subterane si o suprafata inchiriabila de 19.900 mp. Lucrarile de constructii au inceput in luna februarie 2021, iar termenul de finalizare este stabilit in primul trimestru al anului 2023. Noua cladire este pre-certificata LEED Gold.
- Ce estimari aveti privind dezvoltarea companiei in 2021 si in perspectiva?
- De evolutie nu poate fi vorba in actuala conjunctura; ne dorim, mai degraba, sa reusim sa ne mentinem pe linia de plutire. Ganditi-va ca, pe langa consecintele pandemiei pe care le stim cu totii, avem proiecte oprite din cauza studiilor urbanistice blocate de multa vreme la PMB. Acest blocaj ne-a afectat foarte mult atat pe noi, cat si pe investitori, drept care se lucreaza numai pe proiecte vechi, autorizate cu cel putin un an in urma.
- Care a fost impactul pandemiei asupra activitatii in cadrul Architect Service?
- La inceput, pandemia ne-a trimis acasa cateva luni, dupa care ne-am intors la birou. Majoritatea contactelor cu colaboratorii s-au mutat in mediul online, ceea ce este mult mai facil intr-un oras aglomerat. In schimb, intalnirile cu clientii nu au putut fi in totalitate mutate, drept care am mai "socializat".
\"\"
- Care credeti ca vor fi tendintele in proiectare/ arhitectura in anii urmatori, ca efect al pandemiei, dar nu numai?
- Sunt tot felul de zvonuri, dar concret nu au aparut modificari in temele de proiectare, pentru ca nici nu s-au ivit proiecte noi in ultimul timp din cauza blocajului din Primarie. Se pare ca sunt zeci de PUZ-uri blocate la nivel de PMB care, la randul lor, blocheaza investitii mari in oras si, evident, proiecte noi.
- Ce tehnologii folositi pentru proiectare? Ati trecut la BIM?
- Am folosit platforma CDE Conject si BIM 360 cu clientul Skanska. Modelarea o realizam in Revit si Allplan, iar verificarea coliziunilor se face cu Navisworks si Solbri. Am eficientizat procesul de proiectare si schimbul fluxului de documente. Cu ceilalti clienti realizam partea de modelare 3D si verificarea coliziunilor. Suntem pregatiti, in cazul in care apar solicitari, sa putem implementa o solutie BIM.
- Cum vedeti viitorul arhitecturii si constructiilor, avand in vedere mega-trendurile de eficienta energetica si digitalizare?
- Referitor la "mega-trenduri", asteptam instructiuni de la clienti in temele de proiectare. Mega-trendurile, in situatia de fata, vin la pachet si cu mega costuri pe care clientul trebuie sa le hotarasca. In temele de proiectare apar, deocamdata, intentii timide in aceasta zona, drept care nu putem trage o concluzie acum; vom vedea ce strategie vor avea pe viitor.
- Care sunt lectiile acestei crize medicale, din punctul dumneavoastra de vedere?
- Firmele de Stat au fost favorizate fata de firmele private. Ca firma privata, fara a beneficia de nicio facilitate de la Stat, ba chiar blocaj la nivel de Municipalitate, a fost foarte greu si au existat multe sacrificii ca sa trecem aceasta perioada.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2021)

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter