RO EN
السلة فارغة

HUNNEBECK: Peste 50% din business se va datora proiectelor de infrastructura

Dupa o evolutie semnificativa a sectorului de constructii in 2020, activitatea din domeniu se va stabiliza in 2021, potrivit estimarii lui Mircea Georgescu, Managing Director la Hunnebeck Romania, furnizor de sisteme de cofrare si echipamente de santier, parte a grupului BrandSafway. In acest an este asteptata, cu precadere, cresterea volumului de lucrari din infrastructura, context in care ponderea acestora va continua sa creasca in business-ul companiei, urmand a depasi 50% din total. In continuare, investitiile Hunnebeck Romania vor fi directionate catre innoirea parcului de echipamente si extinderea acestuia cu sisteme noi, dedicate proiectelor de infrastructura.
Interviu cu Mircea Georgescu (varsta 50 de ani), Managing Director lal Hunnebeck Romania si manager cu o experienta profesionala de 5 ani in domeniul echipamentelor pentru constructii si 19 ani in retail cu scule si echipamente tehnice.
 
- Cum au evoluat vanzarile de sisteme pentru cofrare in 2020 si care sunt premisele de dezvoltare, in 2021?
- In ciuda contextului din anul anterior, 2020 a fost un an foarte bun pentru activitatea Hunnebeck Romania. Am implementat masuri de protectie la timp in cele doua locatii din Bucuresti si Cluj-Napoca si am reusit sa pastram sanatatea intregii echipe nealterata, pe intregul parcurs al anului. In ceea ce priveste parteneriatele cu clientii nostri, am implementat un mod de lucru cat mai flexibil, astfel incat sa gestionam cat mai bine proiectele in derulare. Efectele acestor masuri s-au reflectat si in rezultate, astfel incat am reusit sa atingem la finalul anului 2020, indicatorii de performanta bugetati. Situatia economica speciala din 2020 a determinat o evolutie diferita a tipurilor de proiecte in care am fost implicati. Astfel, proiectele importante de birouri au fost, in marea lor majoritate, oprite sau amanate, dezvoltatorii concentrandu-se pe finalizarea proiectelor rezidentiale aflate in derulare. Segmentul care a inregistrat o evolutie pozitiva in anul 2020 a fost cel al proiectelor de infrastructura, cel mai important proiect nou inceput anul trecut fiind Autostrada Sibiu-Pitesti. Consideram ca aceasta evolutie va continua si in 2021, ponderea investitiilor in infrastructura urmand sa aiba un trend crescator.
 
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Sunt de parere ca, in momentul de fata, evolutia sectorului constructiilor, la fel ca si situatia economica in general, s-a stabilizat intr-o buna masura, astfel incat anul 2021 va avea o evolutie similara. In acest context, ne asteptam la o stagnare a constructiilor comerciale (office), o evolutie moderata a sectorului rezidential, compensate partial de cresterea volumului de lucrari din infrastructura. In consecinta, si pentru businessul Hunnebeck, cel mai probabil, vom asista mai mult ca sigur la cresterea in continuare a ponderii veniturilor generate de proiectele de infrastructura, pana la un nivel de peste 50% din total. Avand in vedere ca activitatea noastra de baza presupune inchirierea de cofraje pentru constructii, cel mai important activ il reprezinta parcul de echipamente oferit spre inchiriere. Ca atare, cea mai mare pondere a investitiilor este alocata innoirii echipamentelor existente si includerea unor sisteme noi, dedicate proiectelor de infrastructura, cum ar fi sistemul de esafodaj INFRAKIT, sistemul de cofraj autoportant, folosit pentru realizarea in consola a cailor de rulare in cazul viaductelor etc.
 
- Care sunt cele mai mari provocari cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Cele mai importante provocari cu care ne confruntam in momentul de fata sunt legate de logistica si gestionarea stocurilor. Pentru a raspunde in cel mai scurt timp solicitarilor venite din partea clientilor, ne propunem eficientizarea activitatii de curatire si reparatii a echipamentelor returnate la finalul proiectelor, precum si reducerea timpului de livrare in cazul proiectelor noi, rezultatul final urmarit fiind cresterea gradului de utilizare a stocului de echipamente disponibil in tara.
 
- Care considerati ca sunt primele lectii pe care ar trebui sa le invatam dupa experienta inedita a anului 2020?
- Pe baza experientei anului 2020, una dintre principalele lectii a fost importanta digitalizarii in pastrarea unui flux economic eficient. Astfel, o foarte importanta masura a reprezentat-o digitalizarea accelerata a proceselor interne, care sa sustina implementarea programului de lucru flexibil, inclusiv home office, pe care l-am introdus in vederea reducerii riscului de contaminare. Un test real pentru gradul de maturitate atins de organizatia noastra l-a presupus reducerea interactiunii directe intre membrii echipei, coroborata cu nevoia de adaptarea a modului de lucru la nevoile si solicitarile diverse venite din partea clientilor.
Anul trecut a confirmat, de asemenea, importanta unui dialog continuu cu toti partenerii nostri, astfel incat sa putem identifica impreuna, din timp, orice problema aparuta pe parcursul derularii unui proiect. Acest mod de lucru, ne-a permis sa evitam eventuale blocaje legate de aprovizionarea cu echipamente, derularea platilor, suport tehnic etc.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter