RO EN
السلة فارغة

BOSCH ROMANIA: Crestere de 7% a cifrei de afaceri din primul trimestru

Bosch Romania a anuntat o crestere de 7% a vanzarilor in primele trei luni din 2011 fata de aceeasi perioada a anului trecut, majorare ce s-ar putea mentine pana la sfarsitul anului in curs, cand cifra de afaceri ar ajunge la 172 milioane de euro. In 2010, vanzarile societatii au insumat 161 milioane de euro (valoare similara celei anterioare recesiunii), fiind consemnat o crestere de 17% fata de nivelul din 2009. Motorul dezvoltarii Bosch Romania in 2010 a fost reprezentat de sectorul tehnologiei auto. Despre afacerile companiei ofera mai multe detalii Brigitte Eble, director general al Robert Bosch SRL si reprezentant al grupului Bosch in Romania si Bulgaria.
 
- Ce obiective aveti pentru anul 2011?
- Ne-am atins obiectivele pentru 2010 si am reusit sa avem o evolutie pozitiva atat in plan international, cat si local. Pentru acest an, ne-am propus crearea de noi locuri de munca si analizam posibilitatea realizarii de noi investitii in productie. Romania ocupa un loc important pe lista noastra de interes investitional, ca urmare a experientei pozitive pe care am acumulat-o deja aici. Analizam realizarea unei noi fabrici, insa din pacate nu putem oferi mai multe informatii in acest moment. Putem spune numai ca obiectivul ar urma sa fie unul de anvergura pentru piata din Romania.
- Cum au evoluat vanzarile de scule electrice?
- Divizia de scule electrice a inregistrat, in trimestrul I a.c., o majorare de 10% a veniturilor in comparatie cu intervalul similar al anului trecut, in pofida continuarii scaderii valorice a pietei de profil. In 2010, vanzarile pe acest segment au sporit cu 9% fata de nivelul din 2009. Cea mai importanta evolutie a fost inregistrata la comerciantii de specialitate, urmati de retelele de magazine de bricolaj. Din punct de vedere al vanzarilor, ne-am consolidat pozitia pe piata din Romania, in special pe segmente precum gamele de ciocane rotopercutoare, accesorii sau unelte pentru gradinarit. In cazul sculelor electrice profesionale, vanzarile au crescut cu 29%. Peste o treime din vanzarile Bosch provine din comercializarea de scule electrice noi, reusind sa ne mentinem si pe piata din Romania renumele de partener inovator.
- Ce puteti spune referitor la afacerile din domeniul termotehnic?
- Activitatea diviziei de termotehnica a Bosch Romania a fost influentata negativ de conditiile pietei, in special de scaderea numarului proiectelor de constructii. Anul trecut, datorita trecerii de la marca Junkers la Bosch, vanzarile au crescut cu 7% fata de 2009. Aproximativ o treime din totalul livrarilor diviziei de termotehnica Bosch s-a realizat prin comercializarea de sisteme de incalzire si preparare a apei calde menajere care utilizeaza energie regenerabila, cum ar fi panouri solare sau cazane de incalzire pe baza de combustibil solid. Trendul ascendent s-a remarcat atat in cazul marcii Bosch, cat si pentru Buderus.
- Precizati evolutia vanzarilor pe plan international.
- La nivel global, cifra de afaceri a grupului Bosch s-a majorat cu 24%, pana la valoarea de 47,3 miliarde euro si depasind cu aproximativ un miliard de euro nivelul din 2007 (anterior crizei). In 2011, concernul are in vedere investitii de peste 7 miliarde euro pentru asigurarea dezvoltarii viitoare. Divizia globala de scule electrice a inregistrat, in 2010, o crestere anuala de 19%, pana la aproximativ 3,5 miliarde euro. La nivel mondial, piata de scule electrice portabile a crescut, anul trecut, din punct de vedere al cantitatilor comercializate, cu 6% fata de nivelul din 2009, pana la 150 milioane de unitati, valoric iar ca valoare sporirea a fost de 7%, pana la 7,5 miliarde euro.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter