RO EN
السلة فارغة

XELLA: Tendinta de crestere usoara pe piata autohtona de BCA

Conducerea companiei Xella, producatorul blocurilor din BCA marca Ytong, estimeaza un volum al pietei de zidarie de 3,7 milioane de metri cubi in 2011, din care elementele tip BCA reprezinta aproximativ 1,9 milioane de metri cubi. Potrivit directorului comercial al societatii, Marius Dragne, anul trecut a constituit o perioada dificila pentru intregul domeniu al materialelor de zidarie, in contextul unei piete oscilante a constructiilor, marcata de diminuarea volumului lucrarilor de constructii rezidentiale. Aceasta tendinta s-a mentinut si in primele trei luni ale anului 2012, interval in care vanzarile au fost afectate si de conditiile meteorologice extreme, in special in luna februarie.
 
Marius Dragne, director comercial al Xella Romania: "Pentru compania noastra, semnalele actuale de pe piata sunt pozitive, insa este prea devreme pentru a elabora estimari la nivelul intregului an. Romania are potential de crestere, exista cerere de locuinte, dar in acelasi timp, pe termen scurt, va fi extrem de dificil sa observam o imbunatatire reala a situatiei existente. Totusi, ne mentinem o linie strategica bazata pe un optimism moderat si estimam ca in 2012 piata va ramane la nivelul anului anterior. In ansamblu, datele preliminare de care dispunem pentru 2011 indica o dezvoltare a afacerilor Xella in Romania, vanzarile situandu-se, din punct de vedere cantitativ, pe un trend ascendent, pana la 200.000 mc livrati. Societatea este prezenta la nivel national, avand parteneriate cu peste 100 de distribuitori de materiale de constructii si livrand sisteme prin mai mult de 250 de puncte de vanzare. Din punct de vedere geografic, cele mai importante comenzi provin din zona fabricii (Paulesti, judetul Prahova) si din Bucuresti, insa cantitati importante sunt solicitate si in regiunile de est si vest ale tarii. In ultimii trei ani, din cauza recesiunii, am remarcat o noua tendinta in domeniul materialelor de constructii, respectiv faptul ca majoritatea companiilor prezente pe piata s-a orientat exclusiv spre scaderea pretului produselor. Actualmente exista praguri de pret mult prea joase, din cauza unor firme care recurg la orice metoda pentru a se mentine pe piata. Acest «razboi al preturilor» nu este, insa, castigator nici pentru consumator, nici pentru comerciant. Utilizatorul va fi tentat, in contextul scaderii veniturilor, sa aleaga cea mai ieftina varianta, ignorand de multe ori calitatea produsului. Cu toate acestea, in pofida perioadei dificile, am observat ca interesul consumatorilor pentru materiale de constructii de calitate a crescut. Mai mult, noile directive ale Uniunii Europene, referitoare la eficienta energetica a cladirilor, sustin constructiile de calitate. In acest sens, evolutia din 2010-2011 a vanzarilor Ytong a confirmat faptul ca, in contextul existentei pe piata a unei oferte mult superioare cererii, consumatorul final este mai atent, se informeaza si calculeaza de doua ori inainte de a-si alege materialele pentru constructia casei. In prezent, industria constructiilor este afectata si de instabilitatea politica, reprezentand un factor ce influenteaza negativ increderea investitorilor in piata din Romania. Este foarte important ca deciziile guvernamentale sa sustina executia de locuinte noi si sa incurajeze dezvoltatorii de proiecte. In acelasi timp, conteaza enorm accesul populatiei la finantare, cresterea gradului de absorbtie si utilizarea eficienta a fondurilor europene, precum si sustinerea reala a producatorilor de materiale de constructii. Suntem de parere ca potential exista, insa mai este un drum lung ce trebuie parcurs pana ce Romania va ajunge la nivelul statelor occidentale in ceea ce priveste constructia de locuinte".

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter