RO EN
السلة فارغة

WIENERBERGER creste semnificativ veniturile din Romania, in primul trimestru

Cererea de produse dedicate proiectelor de anvelopare a cladirilor s-a mentinut la un nivel ridicat in primele trei luni ale acestui an in Romania, in contextul in care pana la finele acestui an vor fi programate alegeri locale la nivel national, potrivit datelor incluse in raportul trimestrial al companiei Wienerberger, lider al pietei globale de blocuri ceramice si alte materiale pentru constructii si instalatii. Compania a inregistrat, astfel, o crestere semnificativa a veniturilor si a castigurilor din tara noastra, se precizeaza in raport.
In Polonia si Cehia, principalele piete din Europa Centrala si de Est ale Wienerberger, cererea de materiale de constructii pentru cladiri s-a mentinut la un nivel optim in primele trei luni din 2020, generand rezultate foarte bune pentru grup, desi acestea nu au putut atinge recordurile din primele trei luni ale anului 2019.
In ceea ce priveste divizia de pavaje din Europa de Est, compania a continuat implementarea strategiei de focusare pe produse premium. Imbunatatirile aduse mixului de produse comercializate, dar si majorarile de preturi generate de inflatie, au generat o majorari semnificative la nivelul veniturilor si profitului pe acest segment.
Pe pietele europene dezvoltate, grupul austriac a inregistrat majorari ale veniturilor si castigurilor in Marea Britanie, Belgia, Olanda, Danemarca, Austria si Germania, si contractii in Franta si Italia.
In ansamblu, afacerile realizate de Wienerberger in primele trei luni ale anului pe segmentul produselor pentru cladiri au ajuns la 500,4 milioane de euro, dupa o crestere de 5% comparativ cu aceeasi perioada din 2019. Indicatorul de profitabilitate operationala (EBITDA) s-a redus, insa, cu 4%, la 81,9 milioane de euro, in urma impactului Covid-19.
In ceea ce priveste divizia de solutii pentru instalatii (tubulatura) veniturile Wienerberger din primele trei luni ale anului s-au situat la 220,7 milioane de euro, nivel similar celui din aceeasi perioada din 2019. Potrivit datelor grupului, activitatile au continuat in timpul pandemiei de Covid-19, proiectele de infrastructura fiind favorizate si de conditiile meteorologice favorabile de la inceputul acestui an. Indicatorul de profitabilitate oprationala al diviziei de tubulatura a crescut, in intervalul analizat, cu 7%, la 18,7 milioane de euro.
La nivel de grup, in total, business-ul Wienerberger a crescut cu 2% in perioada ianuarie-martie 2020 comparativ cu intervalul corespunzator din 2019, pana la 793 milioane de euro.
In contextul incertitudinii generate de pandemia de coronavirus, conducerea Wienerberger anticipeaza ca impactul acesteia va fi resimtit cu preponderenta in rezultatele din trimestrul al doilea al acestui an. "Wienerberger se asteapta ca guvernele sa ridice, gradual, restrictiile, si activitatile economice sa revina la normal. Mai mult, ne asteptam ca cele mai multe guverne sa implementeze pachete de stimulare a economiei ca raspuns la Covid-19, ceea ce va avea un impact semnificativ la nivelul infrastructurilor de business", se arata in raportul trimestrial al grupului.
Reprezentantii Wienerberger au elaborat, in acest context, mai multe scenarii privind evolutia din perioada urmatoare a companiei, si, daca nu vor mai fi luate masuri restrictive suplimentare, conducerea grupului austriac estimeaza un declin de 15%-20% al business-ului in 2020, cu un nivel EBITDA LFL de 440-448 milioane de euro. Totusi, managementul Wienergerger precizeaza ca va reveni cu prognoze actualizate in functie de evolutia evenimentelor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter