RO EN
السلة فارغة

SYMMETRICA: Circa 10% din vanzari sunt generate de produse de design

Pavelele si bordurile de design, cu forme si texturi speciale, reprezinta optiuni preferate de tot mai multi beneficiari, vanzarile acestor produse reprezentand circa 10% din livrarile companiei Symmetrica, unul dintre cei mai importanti producatori locali specializati. Totusi, cei mai multi clienti prefera, in continuare, produsele clasice. "Pe plan local, produsele clasice conduc detasat in topul vanzarilor noastre, cu o pondere de 60% din total, fiind urmate de pavelele cu forme clasice, dar divers colorate (30%) si abia apoi de cele de design", a declarat Sebastian Bobu, directorul executiv al Symmetrica. Potrivit estimarilor managerului, vanzarile de produse de design se vor dubla pana la finalul anului viitor, atat datorita lansarii gamelor Symmetrica Select si Symmetrica pentru Gradina, cat si extinderii capacitatii de productie din cadrul fabricii de la Cociu (Sintereag, judetul Bistrita-Nasaud).
In ceea ce priveste destinatia produselor livrate, proiectele publice reprezinta, in continuare, cea mai mare pondere a business-ului Symmetrica (60%), fiind urmate de lucrarile private (30%), diferenta de 10% datorandu-se vanzarilor realizate prin intermediul retelelor de bricolaj. "In cazul investitiilor publice, pretul este cel mai important criteriu de achizitie, intrucat atribuirea contractelor se face in functie de cel mai mic cost, iar selectia produselor este realizata chiar de catre constructor. Clientii privati, in schimb, acorda o importanta mai mare calitatii si durabilitatii produselor, clasand costurile pe locul secund. Designul produselor este un alt element de care clientii rezidentiali tin cont. Astfel, indemnati fie de un arhitect, fie de simtul propriu creativ, acestia opteaza pentru texturi moderne, in tonuri de gri sau antracit, in timp ce, in privinta formelor, cei mai curajosi opteaza pentru dale cu buline reflectorizante pentru orientarea in timpul noptii", a mai spus Sebastian Bobu.
In primele sase luni ale anului in curs, afacerile Symmetrica au crescut cu 5% fata de aceeasi perioada din 2014, pana la 28,6 milioane de lei (circa 6,5 milioane de euro). Din punct de vedere cantitativ, livrarile au depasit un milion de metri de produse comercializate in perioada ianuarie-iunie 2015, vanzarile datorandu-se atat proiectelor private, cat si celor publice, de reabilitare a trotuarelor din Suceava, Comanesti, Pitesti, Bacau, Falticeni si Mangalia. In plus, produsele companiei au fost utilizate la amenajarea complexului de apartamente Olimp - Blaxy si a cailor de acces auto pentru parcari publice din toate regiunile tarii.
Pentru intregul an in curs, conducerea companiei estimeaza ca livrarile vor depasi 2,7 milioane de metri de produse datorita inaugurarii noii linii de productie a fabricii din Cociu, dar si lansarii noilor game sortimentale, in timp ce cifra de afaceri anuala se va apropia de 77 milioane de lei (circa 17,3 milioane de euro).
***
Symmetrica, detinuta de oamenii de afaceri Florentina-Mihaela si Florin-Cristinel Stanciu, este activa pe piata locala a constructiilor din anul 1994, prima fabrica fiind inaugurata in 1999 la Veresti (judetul Suceava). Ulterior, compania si-a extins productia la Podu Iloaiei (Iasi), Bolintin Vale, Prejmer (Brasov) si Cociu (Bistrita-Nasaud). Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele si borduri de-a lungul timpului se afla Arena Nationala, parcul balnear din statiunea Vatra Dornei, mai multe magazine Carrefour, Lidl si Penny Market, parcari cu pavele ecologice in Bucuresti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de strazi, trotuare si parcari ecologice din intreaga tara.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter