RO EN
السلة فارغة

Stiterm are o experienta de peste 10 ani in procesarea sticlei


Liliana Serban (49 de ani)
Functia/firma: administrator al Stiterm;
Studii: Facultatea de Mecanica Fina, Institutul Politehnic Bucuresti;
Experienta: 11 ani in domeniul procesarii sticlei;
Hobby: sport.

Compania Stiterm, cu o experienta de peste 10 ani in domeniul procesarii sticlei, are ca obiect de activitate prelucrarea vitrajelor, realizand diverse sortimente de geam termoizolant si ornamental. Principalii furnizori ai societatii sunt AGC Flat Glass si Ges – Scaieni (pentru sticla), Abitare si According Group (sigilanti/adezivi), echipamentele de procesare fiind marca Lisec. Incepand cu anul 2002, activitatea de productie se desfasoara in unitatea proprie din Bucuresti (cu o suprafata de 520 mp), unde sunt amplasate si birourile echipei manageriale. In opinia conducerii firmei, avantajul administrarii unei afaceri de dimensiune medie il reprezinta gradul mare de implicare a intregii echipe in procesul de productie. Astfel, se remarca permanent un interes sporit pentru imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor oferite.

- Ce rezultate financiare ati consemnat in 2008?
- In ceea ce ne priveste, criza economica si-a facut simtita prezenta inca de la sfarsitul anului 2007, cand am sesizat o stagnare a comenzilor, in sensul variatiei perioadelor de crestere a vanzarilor cu cele de scadere. In 2008, situatia a fost similara celei din 2007, cifra de afaceri aferenta acestui an fiind de 2,3 milioane de lei. Deoarece suntem de parere ca apogeul crizei economice nu a fost inca atins pe plan intern, pentru 2009 ne propunem mentinerea activitatii companiei la acelasi nivel de anul trecut din punct de vedere al cifrei de afaceri, scopul nostru fiind acela de a creste valoarea manoperei in pretul produsului finit. Referitor la situatia actuala, exista opinii conform carora lunile aprilie si mai vor fi cele mai afectate, alte surse fiind de parere ca declinul economic va incepe de la jumatatea anului in curs.

- Ce noutati intentionati sa promovati anul acesta?
- Avand in vedere faptul ca anul trecut – cand am avut intentia de a reloca activitatea firmei intr-o noua unitate de productie din Buftea – au inceput sa se resimta efectele scaderii comenzilor, planurile de extindere au fost amanate pe termen nedeterminat, pana la stabilizarea situatiei economice si a sectorului specific. Astfel, in 2009, ne propunem diversificarea gamei de produse, prin promovarea dispozitivelor de umbrire cu actionare magnetica in interiorul foilor de sticla, a sistemelor de ventilare naturala si specializarea in realizarea vitraliilor. Compania noastra nu se afla la prima tentativa de promovare a sistemelor de umbrire integrate, lucrand pana in prezent la proiecte de mici dimensiuni, insa – din cauza costurilor suplimentare – beneficiarii sunt reticenti la aceste solutii.

- Cum este structurata activitatea de productie?
- Societatea proceseaza, sub marca Stitherm, aproximativ 3.000 mp de sticla/schimb, circa 10% din totalul acesteia fiind destinata livrarii catre export. In ceea ce priveste structura livrarilor, acestea se impart in 3 categorii: float - float (40% din comenzi), float - Low-E (30%), respectiv geamuri speciale (30%). Incepand de anul trecut, alaturi de partenerii nostri, am executat vitraje pentru lucrarile de reabilitare termica – in special, in sectorul 2 al Capitalei - prin programul initiat de Guvernul Romaniei. Compania noastra se axeaza in special pe segmentul rezidential, care a inregistrat un regres de la finele anului trecut. In ceea ce priveste cererea, am sesizat cresterea comenzilor de geam de siguranta, utilizat in special pentru spatiile exterioare, in timp ce – in cazul proiectelor – sunt foarte des solicitate sortimentele colorate.

- Cum a evoluat activitatea companiei in 2009?
- Cele mai mari dificultati pe care le-am intampinat au fost legate de recuperarea creantelor si presiunea pe pret cauzata de regresul din mediul economic. Astfel, am fost nevoiti sa diminuam preturile practicate la nivel intern, beneficiind de un sprijin suplimentar din partea furnizorilor, care au aplicat metode similare. Concomitent cu acestea, am luat masuri de optimizare a costurilor si gestionare eficienta a cheltuielilor. Pana in prezent, la nivelul companiei nu a fost nevoie de aplicarea unor masuri mai drastice, cum ar fi reducerea personalului, somajul tehnic sau micsorarea salariilor angajatilor. Dimpotriva, putem afirma ca majorarea ratei somajului a generat o stabilitate a personalului, eliminand fluctuatiile specifice anilor trecuti. Referitor la primul trimestru din 2009, luna ianuarie a fost cea mai productiva, probabil si datorita lucrarilor neterminate din anul precedent.

- Care va fi ritmul de dezvoltare a pietei pe termen mediu?
- Consider ca, pe plan intern, declinul economic a fost foarte brusc, incepand odata cu schimbarile cursului de schimb euro/leu. Inainte de a se fi resimtit modificari in comportamentul de consum si primele semne ale crizei financiare, institutiile bancare pareau sa incurajeze creditarea. Sunt de parere ca anul curent va fi unul caracterizat de o stagnare a pietei, din 2010 asteptandu-se relansarea sistemului economic autohton. Totusi, nu cred ca in urmatorii 4 ani vom mai asista la cresterile de peste 30% ce au caracterizat activitatea companiilor din domeniile dependente de sectorul constructiilor, incepand cu 2005.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter