RO EN
السلة فارغة

SIPEX: Crestere de 12,5% a afacerilor din 2022, pana la 291 milioane lei

SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale de constructii din Romania, listat la Bursa de Valori Bucuresti in piata AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 25 de ani pe acest segment, anunta rezultatele financiare preliminare pentru anului 2022. Compania a obtinut un profit net in valoare de 20,1 milioane lei, in crestere cu 25,45% fata de cel realizat in 2021, sustinut de vanzarile mai mari B2B (business to business).
Eforturile depuse de SIPEX in anii anteriori, prin dezvoltarea celor mai noi puncte de lucru, relocarea punctelor de lucru unde volumele de vanzari au crescut, si consolidarea segmentului B2B, au generat o crestere cu 12,5% a cifrei de afaceri in anul 2022 comparativ cu anul anterior, pana la 291,7 milioane lei.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: „Am inregistrat cel mai bun an de la infiintarea companiei in 1997, profitul net depasind bugetul anuntat in iunie 2022. Rezultatele trebuie analizate in contextul unor provocari serioase din piata materialelor de constructii global si national. Am avut o evolutie favorabila in toate cele 3 canale, canalul B2B contribuind cel mai mult la cresterea cifrei de afaceri ca urmare a avansului numarului de clienti. Rezultatele inregistrate in 2022 confirma maturitatea afacerii SIPEX, suntem continuu preocupati de identificarea solutiilor optime de aprovizionare a celor 12 centre logistice detinute la nivel national. Ne bazam in primul rand pe partenerii nostri producatori, astfel incat sa oferim mereu noutati in materie de produse si tehnologii prietenoase cu mediul.”
 
Strategia SIPEX pe termen scurt si mediu este construita in jurul urmatoarelor directii:
- diversificarea pachetului de produse;
- dezvoltarea punctelor de lucru existente si deschiderea unor centre de distributie noi;
- cresterea canalelor de vanzare B2B si online;
- ajustarea politicii de personal cu accent pe retentia angajatilor, inclusiv prin derularea programului de stock option plan.
Compania opereaza cu un model de afaceri integrat, organizat in 3 linii de afaceri: vanzare si distributie de materiale si finisaje pentru constructii, prestari servicii (consultanta tehnica) si vanzare de produse finite colorate.
 
Distributia se realizeaza prin cele trei canale:
- Retailul traditional - magazine de diferite dimensiuni, cu exceptia celor DIY (Do It Yourself), cu vanzare prin agenti dedicati.
- Business to business (corporate) - societati de constructii, dezvoltatori, institutii de stat sau private, echipe de meseriasi si persoane fizice care construiesc in regie proprie sau isi renoveaza proprietatile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vanzare catre partenerii existenti si de a reduce costurile operationale, prin oferirea unor facilitati self-service.
- Magazin online propriu - in curand cu aplicatie de mobil, tableta si laptop. Aplicatia va repartiza comenzile catre cele mai apropiate puncte de lucru, astfel incat livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter