RO EN
السلة فارغة

SARCOM: Majorare cu 4% a cifrei de afaceri

Referindu-se la evolutia pietei specifice, ec. Potop Marinica, director general al companiei Sarcom, sustine ca segmentul de lacuri si vopsele va continua sa se diminueze si in 2010, cu aproximativ 10% -15%, comparativ cu anul trecut. Totodata, in 2009 au scazut vanzarile catre constructori, dar au crescut cele catre consumatorii individuali, mai ales in zonele rurale sau in orasele foarte mici.

Ec. Potop Marinica, director general al companiei Sarcom:
“In 2009, segmentul de lacuri si vopsele s-a inscris pe un trend descendent, cu un minus de 25%-30 %. Ar fi bine daca in 2010 nu ar mai continua scaderea, dar, personal, consider ca segmentul se va mai diminua cu inca 10%- 15% fata de anul 2009. Criza a afectat pe toata lumea, dar in sectorul nostru s-a manifestat prin: scaderea drastica a cererii (datorita inghetarii pietei imobiliare), accesarea foarte greoaie si la costuri mari a creditelor, cresterea (pana la dublare) a termenelor de incasare si frecventa mare a incidentelor de plata, precum si falimentul sau insolventa unor parteneri. Volumul livrarilor s-a micsorat cu 2%-3%, din cauza ca am introdus pe piata produse noi care sa suplineasca reducerea cu 9% a vopselei lavabile (care, in ansamblul pietei, a scazut cu peste 25%). Totusi, ca o curiozitate, livrarile de vopsele pe baza de solventi au crescut. De asemenea, s-au micsorat vanzarile catre constructori, dar au sporit cele catre consumatorii individuali, mai ales in zonele rurale sau in orasele foarte mici. In 2009, am inregistrat o cifra de afaceri de 31 milioane de lei, in crestere cu 4% fata de 2008, iar pentru 2010 speram ca veniturile sa se mentina la acelasi nivel. Strategia de dezvoltare a companiei prevede lansarea pe piata de noi produse, care nu necesita investitii mari”.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter