RO EN
السلة فارغة

SAINT-GOBAIN: Costul cu materiile prime si energia creste semnificativ in anul 2022

Tendintele de la inceputul anului 2022 confirma dinamica optima a activitatii grupului Saint-Gobain, lider global pe piata materialelor de constructii, evolutia datorandu-se mai ales programelor de renovare din Europa si sectoarelor de constructii noi din America si Asia (cu exceptia Chinei). Performantele de vanzari au fost generate de majorarile de preturi, datorita valorii adaugate aduse de solutiile din portofoliu, in contextul cresterii volumelor comercializate, comparativ cu aceeasi perioada din 2021. Avand in vedere inflatia accelerata din aceasta perioada, conducerea Saint-Gobain se asteapta la o crestere de circa 2,5 miliarde euro a costurilor cu materiile prime si energia in 2022, comparativ cu anul anterior. In acest context, grupul si-a reconfirmat obiectivul de crestere a veniturilor obtinute din exploatare in acest an. In primul semestru din 2022 este asteptat, astfel, ca venitul din exploatare sa depaseasca nivelul record din primele sase luni din 2021, dar si ca marja din exploatare sa atinga o valoare de doua cifre.
In primele trei luni din 2022, Saint-Gobain a raportat o crestere organica de 16,4% a vanzarilor (LFL), care au depasit 12 miliarde euro. Din punct de vedere al volumelor comercializate, vanzarile au fost mai mari cu 1,9% fata de primul trimestru din 2021 si cu 8,3% comparativ cu primul trimestru din 2019, anterior pandemiei de coronavirus. Dinamica preturilor a continuat sa se accelereze - cu pana la 14,5% intr-un mediu inflationist atat la nivelul materiilor prime, cat si al costurilor cu energia -, permitand grupului sa mentina un raport pozitiv intre preturi si costuri in primul trimestru.
Potrivit raportului trimestrial publicat de Saint-Gobain, fluctuatiile cursului de schimb valutar au avut o contributie pozitiva de 2,6% la rezultatele din intervalul analizat, in special datorita aprecierii dolarului american, a lirei britanice, a realului brazilian, dar si altor valute locale ale tarilor emergente.
Pe segmentul de solutii de inalta performanta (High Performance Solutions - HPS), vanzarile din primul trimestru au crescut cu 10,2% fata de aceeasi perioada din 2021, cu un impact pozitiv de +4,7% al volumelor comercializate. Activitatile aferente sectorului de constructii au continuat sa creasca semnificativ, cu 22,2%, in special datorita trendului ascendent pe piata globala a izolatiilor exterioare (ETICS).
In perioada ianuarie - martie 2022, vanzarile din nordul Europei au crescut cu 19,2% fata de T1 2021 (+3,1% in plan cantitativ). Tarile nordice, Marea Britanie, Germania si statele din estul Europei au continuat sa livreze performante solide si cresteri ale vanzarilor, tarile est-europene unde grupul a castigat cota de piata importanta fiind Romania, Polonia si Cehia.
Afacerile din regiunea Europa de Sud, Orientul Mijlociu si Africa au crescut cu 15,9% fata de T1 2021 si cu 7,3% comparativ cu T1 2019 (anterior pandemiei), vanzarile din cele doua Americi au avansat, organic, cu 16,8% fata de T1 2021 si cu 15,7% raportat la T1 2019, iar cele din Asia-Pacific au inregistrat un salt de 24,6% fata de T1 2021, cu un avans de 7,3% al volumelor comercializate.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter