RO EN
السلة فارغة

Policolor a livrat in 2007 peste 60.000 de tone de vopsea

Ivan Aleksandrov Sokolov (49 de ani)
Functia/Firma:
Director general al grupului Policolor - Orgachim; Experienta profesionala: ianuarie 1999 - iulie 2000, director al KZU AD-Vratsa (Bulgaria), iulie 2000 - ianuarie 2004, director de operatiuni al grupului Policolor-Orgachim;
Studii: Academia de Stiinte Economice Plekhanov - Moscova, Sectia de Relatii Economice Internationale;
Hobby-uri:  tenis, baschet, muzica

In 1990 Intreprinderea de Lacuri si Vopsele (infiintata in 1965) s-a transformat in societate pe actiuni, sub denumirea Policolor. Din 1997 si pana in prezent compania a beneficiat de investitii importante si a achizitionat pachetul majoritar al Orgachim (cel mai mare producator de lacuri si vopsele din Bulgaria). Firma are un capital social de peste 71 miliarde lei. Principalii actionari sunt: Romanian Investment Fund Cyprus LTD. 39,40%, The Romanian American Enterprise Fund 33,33%, Romanian Reconstruction (Cyprus Limited) 9,96%, Citi Bank Romania SA 7,32% si alti actionari 9,99%.

- Care sunt rezultatele financiare ale firmei?
- In 2007, cifra de afaceri estimata a crescut cu 14%, la 160,6 milioane de lei (48,1 milioane de euro), iar pentru 2008 dorim sa ne pastram acelasi ritm ascendent, preconizand o majorare cu aproximativ 25%-30%). In 2007, volumul livrarilor inregistrate de Policolor a depasit 60.000 de tone, in timp ce Orgahim a livrat peste 90.000 de tone. Evolutia pietei specifice a fost, permanent, in stransa legatura cu dezvoltarea economiei in general, care a influentat puterea de cumparare a populatiei. Nivelul consumului de vopsea difera de la o zona la alta, cea mai mare cerere fiind inregistrata in orasele importante ale tarii.

- Cum caracterizati piata autohtona a constructiilor?
- In prezent, piata constructiilor se afla in plin proces de dezvoltare. Consider insa ca, in urmatorii ani, se va observa clar discrepanta dintre calitatea din ce in ce mai buna a materialelor de constructii si cea inca scazuta a aplicatiilor (lucrarilor), mai ales din cauza fortei de munca nespecializate. Accentul va fi pus pe calitatea / calificarea personalului. In acest sens, am inceput deja sa investim sume importante in programe educationale, pentru a forma viitorii specialisti. 

- Este pregatita compania pentru a face fata competitiei straine?
- Depinde ce se intelege prin competitie: daca ne referim la o concurenta loiala da, suntem pregatiti, insa pentru practici de «dumping», nu. Pentru ca unele companii intra pe piata cu produse care au o calitate indoielnica. Impiedicarea patrunderii pe piata a unor astfel de materiale este responsabilitatea controalelor guvernamentale. Autoritatile conteaza pe noi sa oferim produse competitive, iar noi asteptam de la acestea sa ia toate masurile necesare impotriva unor astfel de producatori. Produsele fabricate si distribuite de Policolor corespund normelor europene in vigoare. 

- Ce investitii sunt prevazute a se realiza in 2008?
- Pentru 2008, Policolor si-a propus o crestere a cotei de piata in conditiile in care strategia de marketing se concentreaza pe lansarea de produse noi, modernizarea sistemului de distributie, dezvoltarea sistemului de nuantare IRIS si sprijinirea exporturilor. Am inceput sa investim in noi linii de productie. Daca ne referim, de exemplu doar la tencuieli, fabricam 100 de tone pe zi si nu este suficient. In acest an vom putea raspunde cererii, dar daca nu extindem capacitatile de productie, de anul urmator nu vom mai face fata necesitatilor pietei. Totodata, producem in permanenta materiale noi. Pentru acest an este prevazuta realizarea unei serii de vopsele pe baza de apa, cunoscute fiind reglementarile de mediu ale UE privind solventii. Acestea vor fi produse ecologice, de calitate superioara fata de cele bazate pe solventi existente deja pe piata.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter